برگزاری ۱۰ رویداد  فرهنگی هنری حوزه جهاد تبیین در استان
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
شناسه : 2541
1
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته در 10 ماه آینده 10 رویداد فرهنگی هنری حوزه تبیین در استان برگزار خواهد شد.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

به گزارش خبرنگار مدبه، منصوراحمدی که درنشست خبری با اصحاب رسانه در سالن شهید حیدریان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن می گفت:  اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم جریان فکری و فرهنگی ایجاد کنیم برنامه های مقطعی، جشنواره ها، همایش هاو کارگاهها را به فراخور اجرا خواهیم کرد.

وی با بیان  اینکه آن چیزی که باعث می شود در سطح جامعه  یک جریان فکری ، فرهنگی و هنری ایجاد شود رویداد است گفت: در این راستا  رویداد بزرگ سردار سلیمانی با عنوان راه سلیمانی در حال برگزاری است چون این رویداد قرار است  موج آفرینی، فکر آفرینی و جریان سازی کند از دی ماه آغاز و تا چند ماه آینده ادامه خواهد داشت برای اینکه به عنوان یک گفتمان آنقدر تکرار خواد شد تا مکتب سلیمانی به عنوان یک مکتب الگو و یک جریان فکری در تمام جامعه حاکم شود.

 طراحی رویداد فجر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه امسال  نگاه ویژه به بحث هنر در فجر خواهیم داشت اظهار کرد:  برای بهمن ماه علاوه بر طراحی رویداد فجر در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه جشنواره های مختلف، کارگاهها، بزرگداشت ها، همایش ها و نکوداشت ها و به فراخور ایام برنامه های متنوعی از جمله نمایش فجر  با هدف ایجاد روحیه نشاط اجتماعی را نیز خواهیم داشت.

اهداء بیش از ۲۱ هزار جلد کتاب در استان/اهدا کتاب به دفاتر مطبوعات، روزنامه و خبرنگاران

منصور احمدی  از اهداء بیش از ۲۱ هزار جلد کتاب در استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ هزارو ۲۷۲ جلد کتاب  در بین مراکز فرهنگی ، مدارس، مساجد و آموزشگاهها با موضوعات مختلف اهداء شده  است ودر راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی آمادگی داریم به دفاتر مطبوعات، روزنامه‌ها و خبرنگاران کتاب اهدا کنیم.

 رونمایی از نقشه برش فرهنگی مهندسی استان / اختصاص اختصاص ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای رویدادهای فرهنگی

وی  اظهار کرد: طی سه ماه گذشته نقشه برش فرهنگی مهندسی فرهنگی استان را تهیه و رونمایی کردیم و درجلساتی به چاپ رسانده و بین همه دستگاههای فرهنگی توزیع کرده ایم که این عمل تبعات و برکاتی از جمله اختصاص ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای رویدادهای فرهنگی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را در پی داشت که در این راستا فراخوان  عمومی دریافت طرحها را خواهیم داشت .

اجرای طرح هنر رایگان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه  درحوزه شورای فرهنگ عمومی  یکی از وظایف ما  تغییر درشاخصه های فرهنگی و هنری است ازاجرای طرح هنر رایگان خبر داد و گفت: هیچ هنر آموزی در استان لرستان به خاطر  نداشتن شهریه از هنر بی بهره نمی ماند.

به گزارش مدبه دراین جلسه خبرنگاران به طرح سوال درخصوص جهاد تبیین پرداختند و مدیرکل فرهنگ وهنرارشاد اسلامی لرستان  پاسخگوی سوالات خبرنگاران در این حوزه و دیگر حوزه ها بود .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.