تدوین برنامه اعتلای فرهنگی شهر
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
شناسه : 5327
1
درنشست با اصحاب رسانه استان عنوان شد: نماینده ولی فقیه درلرستان وامام جمعه خرم آباد ازتدوین برنامه اعتلای فرهنگی شهر وبا بهره گیری از 25 نفر ازاساتید حوزه و دانشگاه خبر داد وگفت: در راستای اجرای این برنامه ، برنامه اعتلای فرهنگی هرشهر ثبت می شود وبه صورت برخط رصد تا انجام گیرد.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

به گزارش مدبه ، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز یازده اردیبهشت ماه درنشست  صمیمی خود با اصحاب رسانه لرستان اظهار کرد:  فرهنگ و اقتصاد دو بالی هستند که راه پیشرفت وارتقای فرهنگی و دینی از این مسیر، میسر است.

وی با اشاره به اینکه  جمهوری اسلامی یک نظام مردمی است و گاه با وجود آسیب هایی  که می بیند از اصل مردمی بودن خود دست نمی کشد اظهار کرد: آگاهی دادن به چنین مردمی که پایه انقلاب اسلامی هستند مانند اکسیژن آب و غذا ضروری است و نظام اسلامی به این اطلاع رسانی نیازمند است بنابراین آگاهی دادن درست و در جای خود و به دور از بداخلاقی ها و کینه و نفرت مورد نیاز است و اهل رسانه در این جهت اولین گروهی هستند که این وظیفه را انجام می دهند.

وی اطلاع رسانی درست، نقد منصفانه ، نظارت بیان نقاط قوت و ضعف را سه وظیفه مهم رسانه برشمرد و افزود: آزادی قلم و مطبوعات تصویب شده قانون اساسی است ومطبوعاتی که بر پایه اطلاع رسانی صحیح پایه گذاری شده رشد و کمال ملت را در پی دارد .

وی ازتدوین برنامه اعتلای فرهنگی شهرخبر داد وتاکید کرد: دراجرای این برنامه ها ازاندیشمندان وعلما استفاده وبا بهره گیری از ۲۵ نفر ازاساتید حوزه و دانشگاه ۸مسئله اصلی را پیگیری و احصا ویک برنامه  مدون نیز به صورت برخط در مرکز دنبال می شود.

نماینده ولی فقیه درلرستان با بیان اینکه  نماینده ولی فقیه و امام جمعه هر کدام دارای وظایفی هستند ادامه داد بطور مثال  امام جمعه شهرستان خرم آباد در سال ۱۴۰۲  هشت مسئله اساسی را با بهره گیری ازاساتید حوزه و دانشگاه دنبال کرده است.

امام جمعه خرم آباد اضافه کرد : ترویج سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، توجه به حجاب و عفاف در جامعه، تبیین مبانی  فرهنگی حجاب و عفاف در خطبه های نماز جمعه، برگزاری مسابقات در سطح مدارس و فضا سازی محیطی در این زمینه، دنبال کردن ۷ برنامه راهبردی در بخش روحانیت و رصد وضعیت حوزه های استان،ارتقای  کیفی مراسم نماز جمعه، بزرگداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه ، بسط و گسترش جهاد تبیین با هدف بصیرت افزایی و بیان خدمات نظام و توطئه دشمنان در جنگ شناختی ، ارتقای کیفی مدیریت مساجد و اجرای ۵۸۳ برنامه در سطح نماز جمعه های استان از جمله برنامه هایی بوده که درسال گذشته پیگیری و انجام شده است .

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی با بیان اینکه  مشکلات لرستان با سخن درمانی برطرف نمی شود عنوان کرد:ما منکر خدمات ارزنده دولت در لرستان نیستیم اما، نیازمند تحول همراه با جهش به منظور ارتقای فرهنگی و پیشرفت  هستیم .

وی در پایان تاکید کرد  سخن درمانی و دیدار درمانی نتیجه ای برای لرستان ندارد بنابر این اکنون که در حال پرورش نخبگان برای آینده هستیم علاوه بر تلاش برای توسعه در این راستا برخی موارد که در حوزه وظایف دفتر نماینده ولی فقیه  نیست اما، برای آسایش و رفاه مردم پیگیری خواهند شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.