توصیه های زیست محیطی روز سیزده به در
۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۰۲
شناسه : 5258
0
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تاکید کرد: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تاکید کرد : مردم در روز طبیعت از روشن کردن آتش و رها کردن زباله در عرصه های طبیعی خودداری کنند.
ارسال توسط : منبع : مدبه

به گزارش پایگاه خبری مدبه ،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان،  با تبریک فرا رسیدن سیزدهم فروردین ماه و روز طبیعت به همه هم استانی های عزیزو هموطنان ارجمند که ازسایر نقاط کشور به استان لرستان سفر کرده اند  گفت: با توجه به نزول رحمت الهی و بارندگی‌های مناسبی که در عرصه های منابع طبیعی صورت گرفته، ضرورت دارد که گردشگران عزیز و طبیعت دوستان گرامی چند نکته را با هدف کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از وارد شدن خسارات جبران ناپذیربه جنگل‌ها ومراتع بعنوان موهبت های الهی و میراث گرانبها مد نظر قرار دهند.

حسین میرزایی اظهار کرد: مردم و شهروندان حتی الامکان از روشن نمودن آتش در پارک ها و درکنار درختان خودداری نمایند قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل نمایید.

*یک دستگاه خاموش کننده مانند کپسول آتش نشانی خودرو به همراه داشته باشند تا در موارد ضروری برای اطفای حریق از آن استفاده نمایند.

*چوب های نیم سوخته، ذغال های باقیمانده و ته سیگار از مهمترین عامل ایجاد حریق محسوب می شوند، پس از اتمام کار بایستی زیر خاک مدفون شوند.

* محل اطراف خود را حداقل تا فاصله ۱۰ متر از شاخ و برگ درختان خشک و پوسیده پاکسازی نمایید، زیرا با کوچکترین جرقه منجر به آتش سوزی خواهد شد.

* از برپایی آتش های عظیم و غیر قابل مهار جدا اجتناب شود. زباله های ایجاد شده در سطح مراتع و جنگل ها و زمین های کشاورزی را حتما جمع آوری و در محل های تعیین شده قرار دهید.

* ظروف شیشه ای مانند ذره بین، نور را در یک نقطه متمرکز می‌کنند و باعث آتش سوزی در مراتع می شوند.

* در صورت بروز هرگونه آتش سوزی با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ تماس حاصل نمایید.

* در پایان از همه طبیعت دوستان درخواست می‌نماییم ضمن لذت بردن از مظاهر طبیعت، در حفظ و نگهداری از مراتع و درختان حداکثر عنایت و اهتمام را داشته باشند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.