آغاز مجدد ابر پروژه راه‌آهن دورود_خرم‌آباد به زودی
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
شناسه : 5221
0
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به این‌که دلیل وقفه موقت ابر پروژه راه‌آهن دورود_خرم‌آباد را اختلاف حقوقی وزارت راه و ساختمان با وزارت نفت بوده است گفت: این پروژه به زودی فعالیت خود را ادامه‌ خواهد داد.
ارسال توسط : منبع : مدبه

به گزارش مدبه احمدرضا دالوند در گفت و گو با رسانه‌ها با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار ابرپروژه راه‌آهن دورود_خرم‌آباد طی یک سال اخیر فعالیت خوبی داشته است، اظهار کرد: به دلیل تامین نشدن ۸۰۰میلیارد تومان از مطالبات قرارگاه خاتم از سوی دولت، برای پرداخت حقوق دستمزد نیروهای انسانی، طلب پیمانکاران دست دوم، اجاره ماشین‌‌آلات کارگاهی و خرید مواد مصالح مورد نیاز با مشکلاتی مواجه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: بدین منظور از طرف استاندار پیگیری‌های زیادی صورت گرفت تا با تخصیص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ، تومان بخشی از بدهی‌های قرارگاه پرداخت شود که متاسفانه کافی نبود.

مشکل اصلی پروژه موضوع حقوقی است/ اختلاف نظر قرارگاه خاتم و وزارت راه و شهرسازی با وزارت نفت

معاون استاندار مشکل اصلی پروژه را موضوع حقوقی عنوان کرد و با بیان اینکه مسائل حقوقی در تمامی پروژه‌ها وجود دارد که گاها باعث وقفه کوتاه مدت می‌شود، گفت: در راستای رفع مشکل مالی پروژه، استاندار لرستان طی مکاتبه‌ای با رئیس‌جمهور محترم پیشنهاداتی از جمله پرداخت ۲۰۰میلیارد تومان به‌صورت فوری ارائه داد تا پس از بررسی دستورات و تمهیدات لازم در نظر گرفته خواهد شد.

دالوند به مصوبه دولت در خصوص تامین بخش عمده‌ای از منابع مالی ۱.۲ دهم میلیارد دلاری پروژه راه‌آهن دورود_خرم‌آباد بوسیله تهاتر نفت اشاره و عنوان کرد: متاسفانه قرارگاه خاتم و وزارت راه و شهرسازی به منظور ارایه ضمانت‌نامه و فروش نفت با وزارت نفت اختلاف نظر دارند که با پیشنهاد استاندار امیدواریم این مشکل مرتفع شود.

جلسه‌ای برای حل مشکل

وی ادامه داد: قرار است به دستور رئیس جمهور و به منظور مرتفع کردن این مشکل حقوقی معاون اجرایی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزیر نفت و راه و شهرسازی، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و استاندار لرستان جلسه‌ای برگزار شود.

تامین اعتبار مالی از طریق مولد‌سازی معاون استاندار سومین پیشنهاد استاندار به رئیس جمهور را تأمین اعتبار مالی از طریق مولد‌سازی عنوان و بیان کرد: راه‌کارهای مناسب و پیشنهادات عملیاتی به معاون اجرایی رئیس جمهور ارائه شده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این بحث حقوقی مرتفع خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.