خانه سرنا در دورود راه اندازی می شود
۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
شناسه : 5277
0
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جشنواره دوسالانه سرنا نوازی لرستان که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در روستای بیشه برگزار شد از آمادگی این اداره کل برای راه اندازی خانه سرنا در این شهرستان خبر داد.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

به گزارش پایگاه خبری مدبه؛ اعظم روانشاد در این جشنواره با توجه به درخواست هنرمند سرنا نواز محسن کیهان نژاد مبنی بر راه اندازی خانه سرنا و با توجه به اینکه اساسنامه خانه سرنا توسط فخانه سرنا در دورود راه اندازی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جشنواره دوسالانه سرنا نوازی لرستان که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در روستای بیشه برگزار شد از آمادگی این اداره کل برای راه اندازی خانه سرنا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مدبه؛ اعظم روانشاد در این جشنواره با توجه به درخواست هنرمند سرنا نواز محسن کیهان نژاد مبنی بر راه اندازی خانه سرنا و با توجه به اینکه اساسنامه خانه سرنا توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی درود نوشته شده است اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان این آمادگی را دارد تا خانه سرنا را در این شهرستان راه اندازی نماید.

وی با تاکید بر حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان سرنا نوازی را جز لاینفک موسیقی استان دانست و افزود: سرنا نوازی از قدیمی ترین سازهای بادی با قدمت پنج هزار ساله و سازهای مهم در سور و سوگ مردم منطقه است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه استاد شاه میرزا مرادی سرنا نوازی را در استان پرورش داده و امروز سرنا نوازی یک موسیقی جهانی شده عنوان کرد: امیدوارم با راه اندازی خانه سرنا لرستان پایتخت سونا نوازی جهان شود.رهنگ و ارشاد اسلامی درود نوشته شده است اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان این آمادگی را دارد تا خانه سرنا را در این شهرستان راه اندازی نماید. وی با تاکید بر حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان سرنا نوازی را جز لاینفک موسیقی استان دانست و افزود: سرنا نوازی از قدیمی ترین سازهای بادی با قدمت پنج هزار ساله و سازهای مهم در سور و سوگ مردم منطقه است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه استاد شاه میرزا مرادی سرنا نوازی را در استان پرورش داده و امروز سرنا نوازی یک موسیقی جهانی شده عنوان کرد: امیدوارم با راه اندازی خانه سرنا لرستان پایتخت سونا نوازی جهان شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.