وقتی روزگار عرصه را بر پدرسه قلوها تنگ کرده است؟
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
شناسه : 3651
1
۴ هیچ !؟ ماجرا ازاین قراراست گوشه ای ازدرددل های بهمن قادری به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره ) کشیده شد؛ وحقیبتا کمر پدرسه قلوها (سایمان ، رایان ، آیهان) و سدناخانم با وجود بی پولی و هزینه ها فراوان پوشاک و دارو…. شکسته شده و روزگار را برآن سه قلوی دوست داشتنی اش تنگ کرده است .
ارسال توسط : نویسنده : لیلا سلیمانی منبع : مدبه

‌‌تصویر سه قلو ها مرا بر این داشت اگر چه بارها نوشته ایم و حرکتی ندیده ایم اما، به حکم اجبار وجدان ؛ بدانید وآگاه باشید قطار توسعه کشور نیازمند ریل گذاری جدید است ونسل جوان نقشی مشابه با ریل قطار را درتوسعه ایفا می‌کنند؛ به عبارتی مهمترین فاکتور توسعه، نیروی انسانی است که تنها منبع خدادادی که هر جامعه‌ای می تواند آن را فارغ از هرگونه تحریم و پدیده‌های اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی تامین کند.

بررسی تاریخی کشورهای توسعه یافته، حکایت از آن دارد که بهترین دوره توسعه در اکثر کشورهای جهان زمانی است که اکثریت درشرایط و میانگین سنی جوان به سر ببرند.

در چنین اوضاع و احوالی است که جا دارد فریاد بزنیم کشور سالخورده علاوه بر اینکه توان پیشرفت وتوسعه ندارد؛ درشرایطی قراردارد که علاوه براینکه به طرف بالا حرکت نخواهد کرد بلکه هر لحظه حرکتش به سمت عقب و سقوط به قعر دره خواهد بود؛

با این وجود آینده و بهبود شرایط اقتصادی هر کشوری در دستان نسل جوان و نیروی جوان آن جامعه خواهد بود.

جوان سازی جمعیت نه تنها دغدغه کشور ما بلکه دغدغه تمام دنیا از جمله کشورهای توسعه یافته است.

واقعیت این است زندگی شهری و کم اهمیت شدن جایگاه خانواده در جوامع غربی و کشورهای توسعه یافته متاسفانه منجر به کاهش نرخ باروری و رشد جمعیت در کشورهای جهان شده است که این پیری جمعیت نه فقط ایران بلکه دنیا را تهدید می‌کند و به عنوان فاجعه انسانی در مجامع علمی از آن یاد می‌شود.

البته کشورهای دنیا با اعطای جوایز مختلفی به خانواده ها تلاششان را جدی گرفته تا انگیزه کافی برای فرزند آوری ورشد جمعیت را در جامعه و خانواده‌ها بر انگیخته کنند و برنامه های مدون و بسته های متنوعی را درکشورهای مختلف جهت فرزند آوری در حال اجرا وپیگیری است.

اینکه کشوری درحال توسعه است چنانچه به  کشورپیروسالخورده تبدیل شود به سطوح توسعه یافتگی دست پیدا نکرده است ، علاوه بر اینکه به اهداف توسعه خود دست نمی‌یابد بلکه خیلی از شاخص ها و سطوح کیفی زندگی را نیز از دست خواهد داد.

جوان سازی جمعیت وداشتن کشوری جوان نه آرزوی ایران بلکه آرزوی همه کشورهای دنیا است و همه مردم جهان در تلاش هستند تا این مهم رقم بخورد.

البته همانطور که در فرامین دینی و اخلاقی خود بارها تاکید شده است، فرزند آوری و رشد جمعیت به عنوان یک ارزش شناخته شده، درهمه ادیان و نزد همه‌ی گروه های توسعه خواه شاید مصداق بارز آن ضرب المثل که برگرفته از احکام دینی نقل می‌شود : «هر آن کس دندان دهد ، نان دهد.»

اما، در راستای تایید این نظریه که توسعه و پیشرفت هر کشوری در گرو جوانی آن کشور است و با نگاه به تعالیم فرامین دینی امر فرزند آوری را امری ارزشمند و مقدس دانسته‌اند آحاد جامعه نسبت به این فریضه مهم تلاش کرده و آینده درخشان را با نسلی جوان و متخصص برای این کشور و همه مردم این مملکت تضمین و تامین کنند.

ماجرا از این قرار است گوشه ای از درد دل های بهمن قادری به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره ) کشیده شد ؛ وحقیبتا کمر پدر سه قلوها ( سایمان ، رایان ، آیهان و سدنا)خانم با وجود بی پولی و هزینه ها فراوان پوشاک و دارو…. شکسته شده و روزگار را بر آن سه قلوی دوست داشتنی اش تنگ کرده؛ لذا از مسئولان درخواست رسیدگی کرده است که   از مسئولین استان  لرستان  انتظار می رود در راستای اجرای قانون حمایت از فرزند آوری و جوانی جمعیت پدر سه قلوها را دریابند.

انتظارمی رود جهت تحقق فرمایش امام همانطور که می دانید مردم همیشه پای کار بوده اند و به این فرمان رهبر خویش لبیک گفته و خواهند گفت اما این لبیک در زمانی محقق می شود که مسئولین به وعده های خویش این مورد عمل کنند و پا به پای مردم در صحنه باشند و بدون حضور مسئولین این امر محقق نخواهد شد.

پایگاه خبری مدبه در راستای حمایت شما گرامیان از خانواده سه قلوهای  هم استانی شماره تماس این خانواده  را درج نموده است. ۰۹۱۶۵۶۴۴۸۰۱

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.