آمده‌ام به گونه‌ای مطالبه‌گری کنم که در ذهن آیندگان بمانم
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
شناسه : 5152
0
کارآفرین موفق شهر خرم آباد: افشین خورشیدوندکاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خرم آباد است که با شعار انقلاب صنعتی ، اشتغالزایی و کار آفرینی وارد کارزار انتخابات شهری شده است که جوانانش برای یافتن شغل مناسب به شهرهای صنعتی مانند تهران، اصفهان، اراک و سمنان که مهاجرت کرده اند.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

به گزارش مدبه ،کارآفرین موفق شهر خرم آباد که هم اکنون کاندیدایای دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده است در نشست با خبرنگاران  گفت: انقلاب صنعتی ، اشتغالزایی و کار آفرینی دغدغه ای بود که باعث شد در شهر خودم  اشتغال زایی و کارآفرینی کنم چند سالی است  که در این زمینه مطالبات  و طرحهای خوبی  دارم برای  ارائه  به استانداری لرستان دارم اما، متاسفانه دراین استان هیچ گونه حمایت و استقبالی از صنعتگران و کارآفرینان و سرمایه گذاران نمی شود یعنی فرهنگ سرمایه گذاری را بلد نیستیم . فرهنگ سرمایه گذاری آداب ورسومی  دارد که سرمایه گذارو مطالباتش باید دیده شود  مطالبات، به حق سرمایه گذار.

وی با بیان اینکه متاسفانه در استان ما زیرساخت ها برای سرمایه گذار فراهم نیست اظهار کرد: در این استان  نه زمین دولتی وجود دارد و نه تسهیلات کم بهره که صنتعتگر کار کند.۲۵ سال است که  به همین دلایل شهر و دیار خود را ترک کرده و در شهرهای صنعتی  مشغول فعالیت هستم . شهرهایی که مردمانش مردمانش با آرامش و با رفاه زندگی می کنند در حالی که جوانان شهر من  راهی دیگر استانهای صنعتی می شوند .

خورشیدوند بیان کرد: به عنوان کار آفرین در شهر خودم مشغول بودم اما، متاسفانه به عنوان یک کار آفرین با من همکاری نشد چون نمایندگان ما مسئولینی را انتخاب کردند که به سرمایه گذاری تمایلی ندارند که اگر چنین بود بعد از ۲۰ سال باید شاهد خرم آباد متحول شده می بودیم نه داشته های شهرمان را مانند پارسیلون و چرم و پوست را از دست بدهیم .

مجمع نمایندگان فعال در استان  نداریم/ با بهارستان یا بی بهارستان پیگیر مطالبات مردم شهرم خواهم بود

این درد است  که مجمع نمایندگان استانمان خیلی ضعیف است  حتی دو تا نماینده ای که در شهرستان ما دارند کار می کنند بر علیه هم در رسانه ها و شبکه های اجتماعی صحبت می کنند و همدیگر را ناکارآمد خطاب می کنند.

نمایندگان لرستان گل بخودی می زنند و این دردماست. نمایندگان ما نه مخالف  اند نه موافق بلکه در یک بلاتکلفی به سر می برند .

اگرخدا هم توفیق دهد ووارد مجلس شوم قطعا مجمع نمایندگانی تشکیل خواهیم داد یکدل با قوی ترین استاندار که در شان  استان ما باشد ما به عنوان استانداری ویژه انتخاب شدیم  و قرار بود استاندار ویژه برای ما بفرستند اما،آیا این استاندار در حد و قواره استان ماست؟ با کمک افراد دغدعه مند وارد میدان شدیم  با بهارستان یا بی بهارستان پیگیر مطالبات مردم شهرم خواهم بود.

توسعه پایدار اقتصادی و اشتغال با  ساخت سد ها  و بندر خشک

جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی موجب تحول استان می‌شود و یک نماینده درد آشنای صنعت و سرمایه‌گذاری می تواند با ایجاد زمینه‌هایی مناسب مثل امنیت مالی و امنیت سیاسی و اداری صنعتگران ، موجبات حضور آنها را فراهم کند.

لرستان در بخش صنعتی درای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه تعطیل است که می‌توان با فعال نمودن آنها مشکل بیکاری را حل کرده و زمینه اشتغال زایی را فراهم کرد.

لرستان با وجود داشتن ۱۳ میلیارد متر مکعب روان آب و چشمه، به خاطر ضعف در مدیریت و کنترل آب دارای کمتر از ۲۵ درصد زمین آبی است  این در حالی است که هر هکتار زمین آبی می تواند برای دو نفر اشتغال ایجاد کند بنابراین بهره برداری و ساخت سد ها زمینه توسعه پایدار اقتصادی و اشتغال را فراهم می کند.

سرزمین آبشارها، حال و روز خوشی ندارد

درتمام دنیا درآمد گردشگری با درآمد نفت رقابت می کند. ما می‌توانیم از پتانسیل‌های بالای استان در زمینه گردشگری استفاده کنیم و لرستان را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

در حوزه گردشگری به اندازه نفت و بیشتر از آن هم پتانسیل وجود دارد که تاکنون نمایندگان ناکارآمد دوره های قبل در راستای آن اقدامی انجام نداده اند اما، در زمینه ی تبدیل استان به قطب گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های بالای استان، فراهم کردن زیرساخت‌ها و ارائه خدمات،  تلاش خواهم کرد.

تحقق عدالت اجتماعی با  ایجاد صندوق مرکزی

با ذخیره ی ۴ درصد بازگشت خورده از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده حاصل از عملیات صنعتگران در صندق مرکزی و تقسیم آن بین مردم نیز می‌توان در راستای تحقق عدالت اجتماعی اقدام کرد.

طرح در مجلس دارم که درمرکز صندوقی تشکیل شود  تا ارزش افزوده صنعتگران را همه در پایخت جمع و بین شهرها براساس جمعیت توریع کنند چرا شهر غیرصنعتی من سهمی ازسود صنعت نداشته باشند ایجاد شعل و معیشت مردم اولویت اول است مهارت باید در کنار آموزش باشد.

مدیرعاملی ورئیس هیئت مدیره شرکت تولیدی گژک نما واحد نمونه کشور، نائب رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی بزرگ سمنان، مشاور شهردار سمنان، تولید کننده نمونه کشور،صنعتگر نمونه و کارآفرین برتر کشور، دریافت تندیس طلایی در اجلاس جهانی حامیان زمین و …از سوابق کارآفرین برتر لرستانی است.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.