ورود سامانه بارشی قوی به لرستان/ هشدار قرمز مدیریت بحران
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
شناسه : 5201
1
درپی سامانه بارشی قوی به لرستان و اعلام وضعیت هشدار قرمز هواشناسی از مسافران خواسته شده که با توجه به شدت بارش ها در لرستان از سفر به این استان خوداری کنند.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

کارشناس هواشناسی لرستان در گفتگو با خبرنگار مدبه  از ورود سامانه بارشی قوی به لرستان خبر داد و گفت:  فعالیت این سامانه بارشی  که از ظهر امروز وارد جو استان شده تا روز چهارشنبه ادامه دارد .

کامران حق آبی اظهار کرد:فعالیت این سامانه تا بعدازظهر روز چهارشنبه ادامه دارد که در این مدت برای همه نقاط استان بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و رگبار تگرگ و برای ارتفاعات و نواحی کوهستانی شمال و جنوب شرق استان رگبار برف قابل پیش بینی است.

وی با اشاره به فعالیت هسته مرکزی این سامانه بارشی و شدت بارش‌ها از امشب تا بامداد روز چهارشنبه افزود: برای این بازه زمانی هشدار سطح قرمز هواشناسی صادر شده است.

کارشناس هواشناسی بیان کرد:  در این بازه زمانی برای اغلب مناطق استان، آبگرفتگی گسترده معابر عمومی، ایجاد روان آب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، طغیان برخی رودخانه‌های فصلی و خشکه رودها، انسداد راه‌ها و کولاک برف در محور‌های مواصلاتی پیش بینی می شود. همچنین مه آلودگی هوا به ویژه در محور‌های مواصلاتی و کاهش میدان دید افقی دور از انتظار نیست بنابر این به هم استانی ها  و مسافران نوروزی توصیه  می شود  در این مدت تمهیدات لازم برای کاهش خطرات احتمالی را در نظر بگیرند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.