رسانه ها و تظاهر به بی‌ طرفی و مردمی بودن
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
شناسه : 1376
10
مدبه، حسن مختاری منش - تظاهر به بی‌طرفی از تکنیک‌هایی است که برخی رسانه‌های خبری برای جلب اعتماد مخاطبین استفاده می‌کنند تا دیدگاه‌ها و عقاید شخصی خود را به آنها القا کنند.
ارسال توسط : نویسنده : حسن مختاری منش

دراین روش سخنان و دیدگاه‌های مد نظر خود و همفکران منعکس می‌شود و رسانه با توجه به نمایش بی‌طرفی و با استفاده ازاعتماد مخاطب، به دنبال کسب اعتبار درمیان تمام مخاطبان است.

این‌گونه رسانه‌ها درکنار اعتباربه دست آمده از ترفند بی‌طرفی، با حفظ این پوشش میخواهند پیام‌های خود را به‌ آسانی به مخاطب القاء کرده و به اهداف مورد نظر خود برسند.

گاهی نیز برای کسب مقبولیت عمومی دست به انتقاد از عملکرد مسئولان اجرایی غیر همسو با خود می زنند اما به جای انتقاد منطقی و مستند همراه با ارائه راهکار و پیشنهاد عملی جهت رفع مشکل ، صرفا با ادبیاتی غیرمنطقی و‌ پوپولیستی جهت تخریب و حاشیه سازی مطالبی با عنوان انتقاد نشر می دهند.

درتولیدات رسانه‌ای باید توجه داشت که صداقت ، ادب و اخلاق که حرف اول را می‌زند ، رعایت شود و به همه مخاطبان چه موافق و چه مخالف احترام گذاشته شود تا شأن آن رسانه حفظ شود.

درروزگار ما رسانه هایی هستند که بنا به مقتضیات زمانی ، رفتارهایی را از خود نشان می‌دهند که صرفا منافع شخصی خودشان را به خورد مخاطب می‌دهند و اخلاق و صداقت، موضوعی فراموش شده برای این رسانه هاست.

در این فضا مخاطب خود باید اهل تجزیه و تحلیل باشد تا فریب اینچنین رسانه های به ظاهر بی‌طرف و مردمی که به دنبال اهداف شخصی خود هستند را نخورد.

با اندکی تفکر می‌توانیم رسانه‌های به‌ ظاهر بی‌طرف را شناسایی کرده و به اخبار جهت دار آنها پی ببریم.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.