بزرگترین کشتارگاه غرب کشور در مسیر بی نظمی
۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۰۴
شناسه : 1023
3
سال 1389 کشتارگاه صنعتی دام گلشن با حمایت دولت وسرمایه گذاری بخش خصوصی از محل تسهیلات بنگاه های زود بازده درمسیر جاده اصلی خرم آباد به بیران شهر نرسیده به روستای ده پیر ازتوابع بخش مرکزی خرم آباد به مساحت 40 هزار مترمربع افتتاح شد.
ارسال توسط : نویسنده : سامان فریدون منبع : مدبه

کشتارگاه صنعتی به نام گلشن با امکانات مناسب وسالن های مجزا محل ذبح دام های سنگین و سبک و یکی از مبادی مهم سلامت مردم به شمار می رود.

نظارت فنی و نظام حرفه ایی سلامت کشتار و تایید به عهده اداره کل دامپزشکی می باشد که مجوز ذبح،توزیع و مصرف را با استفاده از مهر های رنگی قرمز،سفید و زرد بر لاشه دام ها صادر می کند تا در شبکه توزیع مصرف شود اگرچه بسیاری از مصرف کنندگان توجهی به نوع این مهرها و رنگ بندی ندارند و صرفا داشتن مهر را نشانه سلامت دام وکشتار می پندارند اما، به نظر می رسد.آگاه سازی عمومی دراین زمینه  کافی نبوده است.

امروزه مدیریت و بهره وری در حوزه کشتار گاه خرم آباد نه تنها از نظر بهداشتی موفق نمی باشد بلکه سوء مدیریت،عدم نظارت وکنترل،بی تدبیری ،بی نظمی،بی قانونی،نداشتن استاندارهای حقوق شهروندی منجر به خشونت وتنش های خشونت آمیزکادر کشتارگاه با مراجعین و صاحبان مشاغل خرد قصابی شده که درمحافل به عنوان کانون خشونت و کردنکشی کادر کشتارگاه معرفی شده است.

فقدان سیستم مدیریت کارا ونظارت ناکافی مراجع ذیصلاح امنیتی و بهداشتی عدم نظارت بر صلاحیت کارکنان و نبود آموزش ساده شهروندی در کنار فعالیت ذاتی خشونت(سلاخی) در این مکان های نه تنها سلامت شهروندان ررا به خطر انداخته بلکه حقوق اولیه شهروندی را به باد فنا داده و داینجا خشونت حاکم مطلق است.اگر چه کشتارگاه مکانی است برای تامین گوشت سالم و ذبح شرعی دام های سبک و سنگین است که این وظیفه را با نقص انجام می دهد گویا اخلاق،نظم،انضباط ،قانون مداری را قبلتر دردروازه این مکان ذبح کرده اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.