چرا مرگ‌ میر ناشی از ابتلا به کرونا در ایران رو به افزایش است…؟
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
شناسه : 617
5
چرا مرگ‌ میر ناشی از ابتلا به کرونا در ایران رو به افزایش است...؟
ارسال توسط : نویسنده : نایب زاده طولابی

چرا مرگ‌ میر ناشی از ابتلا به کرونا در ایران رو به افزایش است…؟

بدون شک مهمترین عاملی که کشورها را به سمت ناکامی همه جانبه می برد، عدم وحدت رویه و نبود ثبات رویه حکومتی است.

این عوامل منفی باعث می شوند تشکیلات حکومتی و مملکت داری در مقابله با اتفاقات طبیعی و انسانی ضعیف عمل کنند و درمهار مشکلات فراگیر نتوانند کار ساز عمل نمایند.

معمولا جنگهای بین المللی از سخت ترین بحرانهایی است که تن حکام هر جامعه ای به لرزه درمی آید و در مهار آن شاید به شکل فرسایشی با سختیهایی مواجه شودکه در مقاطعی در مهار آن دچار تزلزل شوند اما با وجود ثبات، وحدت و تدبیر حکام می توانند بر آن غالب شوند

برای نمونه:

جنگ هشت ساله ایران و عراق از نمونه جنگهای منحصریست که شاید در دنیا بجز در جنگهای جهانی دیگر هیچ کشوری مانند ایران بیکس و مظلوم‌ واقع نشد بطوریکه دهها کشور به شکل غیر مستقیم و مستقیم در جبهه مقابل ایران تازه انقلاب کرده جنگیدند.

ولی تنها چیزی که نتوانست کشور عزیز ما را از پای در آورد اتحاد وانسجام مدیران کشور و تدبیر و قدرت و مدیریت بی نظیر امام خمینی ره باعث شد کشور پس از هشت سال با قبول قطع نامه ۵۹۸سازمان ملل صلح را بر ادامه  جنگ‌ ترجیح دهد.

 

اما چرا کشور ما که هزاران کیلو متر از چین میزبان ویروس فاصله مرزی دارد لذا میتوانست حد اقل مانند ویتنام که طولانی ترین مرز با چین را دارد عمل کند و این همه قربانی کرونا نداشته باشیم صدها کودک یتیم و صدها زن بی سرپرست میلیارها تومان هزینه بیمارستان و دکتر و دارو نشود.

به نظر میرسد کشور ما که اکثر مدیران تراز اولی اش در جنگ نرم با هم اند باعث بی ثباتی و عدم وحدت رویه گردیده، این امر نامتوازن باعث گردیده کشور و ملت ایران هزینه انسانی و مادی فراوانی  متحمل شوند.

عدم “ثبات رویه و وحدت رویه” حکام جامعه ما باعث شده که ویروس مرگبار کرونا غیرقابل کنترل شود و هر روز کشته بر جای بگذارد.

نتیجتا بهترین و کم هزینه ترین راه مبارزه با مشکلات و بحرانها وحدت رویه و ثبات رویه حکومتی است. چراکه ملت الگویشان حکام جامعه خویش است به تبعیت از آنان حرکت می کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.