پیشرفت طرح های عمرانی  شرکت آب منطقه ای لرستان
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
شناسه : 3683
2
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان ازپیشرفت طرح های عمرانی وسد های در دست اجرا این شرکت خبرداد وگفت: مشخص کردن وضعیت تخصیص آب‌های استان هم در بحث شرب و هم درسایر بخش‌ها از اقدامات مهم این شرکت بوده است.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

به گزارش  پایگاه خبری مدبه ،داریوش حسن نژاد درسه شنبه های خبری در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات این شرکت در حوزه آب پرداخت  وافزود: حجم سدهای دردست اجرا ۱۱۵، سدهای مطالعاتی ۵۱۰ و کل شبکه آبیاری آنها هشت هزارهکتار است که در صورت تخصیص ۷۱ هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های در دست اقدام به ۳۵ هزار و ۷۰۰ هکتار می رسد.

وی با اشاره به روند پیشرفت سد های دردست اجرای استان بیان کرد: علی‌رغم این‌که سدها سالیان سال ساخته وآب‌گیری شده بودند اما متأسفانه هنوز شبکه‌ها آن‌‌ها ساخته نشده بودنداما امروز خوشبختانه سد مرووک که نواقص زیادی داشت  نواقص آن به‌طور کامل برطرف شده و ۳۳۰۰ هکتار از شبکه‌ی آن اجرا ،جاده های روستایی آن درحال آسفالت ، مسجد، مدرسه و خانه بهداشت آن را نیز در بالادست روستا احداث کردیم، پل‌های انتهای روستا ساخته‌شده و کلیه کارهای این سد تقریباً تمام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه سد کمندان آماده آب‌گیری است تصریح کرد: در سفر دور  سد تاج امیر هم  که سدی رها شده بود با کمک استاندارونماینده شهرستان، پیمانکار را مجدداً پای کارآورده و اعتبارات خیلی خوبی را به آن اختصاص داده ایم و با توجه به اینکه جزء پروژه‌هایی است که دردوردوم سفرریاست‌جمهوری است تا پایان سال حتماً آب‌گیری خواهد شد.

حسن‌نژاد درخصوص آخرین وضیعت سد معشوره، هم اظهارکرد: سالیان سال است که کارهای مطالعاتی روی این سد درحال انجام است و تا به‌ حال هم ردیف مطالعاتی داشته است، درسفردور اول ریاست‌جمهوری به استان قرار شد این سد را اجرایی کنیم، وزارت نیرو مأموریت پیدا کرد با جدیت بیشتری نسبت‌به این سد اقدام کند، خوشبختانه کارهای مطالعاتی ازجمله مطالعات سیل که براساس آن مخزن سد طراحی می‌شود انجام‌شده، کارهای مطالعاتی مرحله دوم آن نیز تکمیل شده، مجوزهای زیست‌محیطی و پدافند غیر عامل آن نیز گرفته شده و اگر تا آبان ماه بتوانیم ماده ۲۳ آن را بگیریم، امسال می‌تواند از محل بودجه سال ۱۴۰۲ ردیف اجرایی بگیرد و اعتباراتی به آن اختصاص داده شود.

وی خاطر نشان کرد : پیمانکار این پروژه انتخاب‌شده و کار مبادله قرارداد آن بعد از ابلاغ ماده ۲۳ انجام خواهد گرفت، سپاه سد که قرار است این سد را بسازد در قالب پیمانکار قبلی دوباره به منطقه ورود کرده و در حال تکمیل مطالعات از محل قرارداد قبلیش است و امیدواریم این سد به‌طور جدی با پیگیری های آقاب وزیر و مدیریت منابع آب جناب آقای دکتر جوان‌بخت که دراین خصوص دارند بتوانند هرچه زودتر این سدرا به مرحله اجرایی برسانند و در بازه زمانی کمتری آن را بسازند.

حسن نژاد اضافه کرد: تخصیص‌ها ی بخش شرب و همه طرح‌هایی که در حال اجرا و مطالعه داریم گرفته شده  همچنین ساماندهی آنها ، تعمیر و راه اندازی  ایستگاههای پمپاژ آسیب دیده از سیل ، واگذاری ایستگاه  های پمپاژ فیض‌آباد، ایستگاه پمپاژ کلکله و محمودآباد، سد حوضیان و ایوشان از محل ماده ۲۷  از دیگر اقدامات این شرکت در بخش عمران بوده است .

ظرفیت تصفیه خانه خرم آباد، نمی تواند آب کارخانه لاستیک سازی را تامین کند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان  در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگارن  در خصوص تامین آب کارخانه لاستیک سازی  گفت: پیشنهاد می شود، طرح جایگزینی برای لاستیک سازی خرم آباد پیش بینی شود وازسد مخملکوه برای آب رسانی شهرک شماره ۳ و ۴ استفاده شود.
حسن نژاد اظهار کرد: این پروژه مربوط به شرکت شهرک های صنعتی بود که نتوانستند آن اجرا کنند و به آب منطقه ای واگذار کردند ودر سال هایی که به این پروژه، اعتبار تخصیص داده شد، حدود ۳/۵ کیلومتر را با اعتبار ۳ میلیارد تومان اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه قرار بود که برای تامین آب این پروژه، آب را از دبی پایه ی کاکارضا انتقال دهند افزود:درحال حاضر دراین مکان آب وجود ندارد و اینکار با برنامه ریزی اشتباه، پیش رفت.

وی اضافه کرد: همچنین قراربود که آب این منطقه را ازپساب تصفیه خانه ی خرم آباد، تامین کنند ولی ظرفیت تصفیه خانه خرم آباد، به اندازه ای نیست که آب پروژه ی مذکوررا تامین کند، لذا این طرح باید بازنگری شود و ۳/۵ کیلومتر اجرا شده را هم می توان برای آب رسانی به روستاهای نزدیک این منطقه، واگذار کرد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.