لرستان استان  شاخص درسرانه گاز رسانی روستایی
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲:۲۸
شناسه : 4101
0
مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: استان لرستان درسرانه گاز رسانی روستایی یکی از استانهای شاخص کشور است.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

به گزارش خبرنگار مدبه ، کرم گودرزی درسه شنبه های خبری این هفته که درسالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزارشداظهار کرد: ۲ هزار و ۴۲۹ روستای واجد شرایط گازرسانی دراستان وجود دارد که  ازاین تعداد، ۲ هزار و ۴۲۸ روستا گازرسانی شده است.

وی افزود: درحال حاضر ازتعداد ۳۳ شهراستان، ۳۱ شهرگازرسانی شده است و ۲ شهر نیز دردست اجراست و شمارش معکوس برای  گازرسانی به شهر شول آباد الیگودرز به عنوان یکی از صعب العبورترین مناطق استان، آغاز شده و در این راستا  ۳۸ روستای تابعه که شامل ۴۴ نقطه جمعیتی است بزودی از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

گودرزی  ضریب نفوذ گازرسانی را  ۹۷/۷۵ درصد ذکر کرد و بیان داشت : سهم گاز درسبد انرژی استان، ۷۰ درصد است و علی رغم وجود برخی مشکلات، توانستیم در سال گذشته و سال جاری، این سبد را حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز در بخش نیروگاه ۲۱درصد ، صنایع، درصد ۱۴، CNG ها ۶درصد ، بخش کشاورزی ۲درصد و سایر موارد، ۶ درصد است تصریح کرد: لرستان یکی از استان های با مصرف سرانه خانگی بالا است که امیدواریم درآینده شاهد باشیم  که مصرف بخش صنعتی به عنوان محرک تولید و اشتغال، بیشتر از بخش خانگی باشد.

گودرزی ،با بیان اینکه دربحث  گازرسانی وایجاد زیرساخت دردولت سیزدهم تحرک خوبی دراستان ایجاد شده است گفت: دردولت سیزدهم ۳۵۲ روستای گاز دار داشتیم و ۸۴۵ واحد تولیدی، صنعتی وکشاورزی  به جمع مصرف کنندگان صنعتی ما اضافه شد.

مدیرعامل شرکت گازلرستان درادامه بیان کرد: یکی ازمهمترین اولویت های ما، در شرکت گاز استان، اجرای مصوبات  سفرریاست جمهوری است که ما توانسته ایم از ۵ مصوبه ابلاغی  سفر ریاست جمهوری  که  گاز رسانی ۱۱۳ روستا بوده  ۱۲۲ روستا را در قالب  همین مصوبه گاز رسانی کنیم.

گودرزی در خصوص تعرفه های این شرکت نیز گفت: تعرفه های ما در بخش های  خانگی ، تجاری ، صنعتی و همه بخش ها  مصوبه دولت هستند که هیات وزیران ابلاغ می کند و ما بر اساس آن عمل می کنیم .

وی اظهار کرد: شرکت گاز لرستان به عنوان یک شرکت خدمت رسان و ایجاد کننده زیرساخت برای  توسعه صنعتی، اقتصادی، کشاورزی و حفظ محیط زیست و از همه مهمتر رفاه مردم عزیز  در حال خدمت رسانی است به گونه ای که با وجود  ، پراکندگی بیشتر و تراکم جمعیت کمتر روستاهای استان اما،  در دولت سیزدهم، ضریب نفوذ روستایی را از ۹۱/۰۷ درصد به ۹۱/۴۵ درصد رساندیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.