زلزله ی دو ریشتری دلیل لرزش شب گذشته خرم آباد بوده است
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
شناسه : 4144
0
مدیر کل مدیریت بحران لرستان خبر داد: مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان وقوع زلزله ی دو ریشتری را علت لرزش شب گذشته در خرم آباد اعلام کرد.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

به گزارش مدبه  و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، مهدی پازوکی ظهر روز سه شنبه چهارم مهرماه گفت: طبق بررسی های انجام شده در موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و اعلام رئیس این موسسه، شب گذشته زلزله ای با بزرگی دو ریشتر به وقوع پیوسته است که دلیل لرزش بوده است.

وی عنوان کرد: طبق اعلام رئیس این موسسه علت این که مردم زلزله ای با این شدت کم را احساس کردند عمق کم آن که حدود ۸ کیلومتر بوده است، می باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استان تصریح کرد: علت این که این زلزله در سایت موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به ثبت نرسیده است شدت پایین آن می باشد چرا که زلزله های ضعیف تر از ۲/۵ ریشتر در این سایت ثبت نمی شوند.

گفتنی است مرجع رسمی اعلام وقوع زلزله، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران می باشد و اعلام قطعی توسط این موسسه نیز پس از ثبت زلزله و در مواردی مانند زلزله دیشب که شدت پایین دارد، تکمیل بررسی های لازم می باشد.

به گزارش مدبه ، ساعت ۲۲ شب دوشنبه درخرم آباد وحومه صدای مهیبی شنیده می شود که باعث ترس و وحشت مردم خرم آباد شد  اما، همان شب  مسئولین امر هرگونه انفجار را تکذیب کردند  و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران  هم وقوع زلزله را تکذیب  کرد.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.