تعریض جاده مهم‌ترین خواسته مردم این بخش است
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
شناسه : 622
9
شاهیوند؛ چشم‌انتظار همّت نمایندگان مدبه، به نقل از ماژین‌نیوز، شهرستان چگنی در 37 کیلومتری مرکز لرستان قرار دارد و از سه بخش مرکزی، ویسیان و شاهیوند تشکیل شده است، بخش شاهیوند نزدیک به 65 روستا دارد و دو دهستان به نام کشکان شمالی و جنوبی در زیر مجموعه آن قرار دارند.
ارسال توسط : نویسنده : نصراله صیاد بیرانوند منبع : ماژین‌نیوز

شهرستان چگنی در ۳۷ کیلومتری مرکز لرستان قرار دارد و از سه بخش مرکزی، ویسیان و شاهیوند تشکیل شده است، بخش شاهیوند نزدیک به ۶۵ روستا دارد و دو دهستان به نام کشکان شمالی و جنوبی در زیر مجموعه آن قرار دارند.

این بخش که بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد از لحاظ جغرافیایی به نورآباد و سد معشوره، از جانبی به کوهدشت، از سویی به ویسیان و معمولان و از جانبی نیز به دوره متصل می‌شود.

شغل اصلی مردم شاهیوند کشاورزی و دامداری است و خوش‌بختانه طی چند سال گذشته‌ به کشت برنج نیز روی آورده‌اند.

هر چند با روی کار آمدن شهرام زمانی به‌عنوان جوان‌ترین بخشدار لرستان که طی دو سال گذشته خدمات قابل توجهی برای مردم این دیار انجام داده است اما هنوز هم می‌توان کم‌مهری‌های مسئولین در این دیار را ساعت‌ها دید و به نظاره نشست.

 

شاهیوند از هر لحاظ محروم بوده و به دست فراموشی سپرده شده است

بخشدار بخش شاهیوند شهرستان چگنی گفت: مردم این دیار به دست فراموشی سپرده شده‌اند و حال نیاز به یاری همه مسئولین دارند.

شهرام زمانی اظهار کرد: مشکلات

بخش شاهیوند را طی نامه‌ای برای هر دو نماینده مردم در همان آغاز فعالیت ارسال نمودم اما تاکنون جوابی که شایسته مردم باشد را دریافت نکرده‌ام.

بانک نداریم

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت بخش شاهیوند نزدیک به ۱۵ هزار نفر هست اما تنها یک دستگاه خودپرداز داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه پی‌گیر ایجاد یک بانک در شاهیوند هستیم، تصریح کرد: از ضروریات ما محسوب می‌شود که بانک کشاورزی در بخش شاهیوند شعبه‌ای در راستای انجام امور بانکی مردم داشته باشد.

عمده‌ترین مشکل بخش شاهیوند، بحث راه دسترسی است

بخشدار بخش شاهیوند در ادامه سخنانش گفت: عمده‌ترین مشکل ما بحث راه دسترسی است صدها بار گفته‌ام انگار گوش شنوایی وجود ندارد از نمایندگان هم تقاضا داشته‌ام اما کار مردم راه نیفتاده است.

شهرام زمانی با بیان این نکته که لکه‌گیری راه دسترسی به درد مردم نمی‌خورد، ادامه داد: تعریض جاده شاهیوند به بودجه ملی نیاز دارد و نمایندگان باید پی‌گیری و ردیف برای آن در نظر بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اکثر روستاهای بخش شاهیوند راه مناسبی دارند اما مسیر ورودی به این بخش نیازمند آسفالت مناسب و البته تعریض است که گاها برای مردم مشکلاتی هم به وجود آورده است، اظهار داشت: هم‌چنین مسیر بخش شاهیوند هیچ‌گونه علایم راهنمایی، رانندگی و خط‌کشی ندارد.

زمانی، خاطر نشان کرد: مسیر ۸  روستا از مجموع ۶۵ روستای این بخش، خاکی هستند، مسئولین مربوطه وعده‌های زیادی در راستای بهسازی و آسفالت به ما داده‌اند اما متاسفانه تاکنون اقدام در حد لیاقت مردمی از آنها دیده نشده است.

آنتن‌دهی در ۳۰ روستای بالادست شاهیوند بسیار ضعیف است

بخشدار بخش شاهیوند ادامه داد: در بحث مخابرات، تا بخش مرکزی مشکل خاصی نداریم اما هر چه به سمت روستاهای بالادست می‌رویم ارتباط ضعیف و در بسیاری از موارد قطع می‌شود.

شهرام زمانی با اشاره به اینکه فیبر نوری تلفن ثابت برای دستگاه‌های اجرایی نداریم، ادامه داد: مدیر مخابرات منطقه لرستان در راستای مرتفع کردن این مشکل قول ۶۰ روزه به ما داده‌ که البته از این مهلت  ۳۰ روز گذشته است اما تاکنون در این راستا اقدام قابل توجهی ندیده‌ایم.

 

بیش از ۲۰ روستای بخش شاهیوند آب آشامیدنی ندارند

 

این مسئول گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در بحث سایت‌های چم‌خوشه، زندی‌بان، درمره، چم‌دشتی، بلوط‌بان، میان‌کنان و کرم‌آباد در راستای برخورداری از نعمت آب هزینه شده است.

زمانی، اضافه کرد: اما متاسفانه باید گفت بیش از ۲۰ درصد از روستاهای بخش شاهیوند از نعمت آب آشامیدنی برخوردار نیستند.

 

عملیات گازرسانی بعد از دو سال تازه آغاز شده است

 

بخشدار بخش شاهیوند با بیان اینکه در بحث گازرسانی قبل از تحریم‌ها قرار بوده این امر مهم ظرف دوسال به صورت کامل انجام گیرد، تصریح کرد: اما با وجود تحریم‌ها این مهم میسر نشد و تازه شروع به کار کرده‌اند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون عملیات گازرسانی در ۲۰ روستا آغاز شده است.

هیچ‌گونه مورد فوتی کرونا نداشته‌ایم

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بیشتر روستاها خانه بهداشت داریم، گفت: ۲ پزشک در بخش شاهیوند به صورت ثابت مشغول به خدمت‌رسانی به مردم هستند.

زمانی‌ با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما در بحث بهداشت در شاهیوند وجود کودهای حیوانی در ورودی روستاها است، تصریح کرد: ما در بحث بهداشت امکاناتی چون پزشک ماما، اورژانس مجهز، دندانپزشک، داروخانه و .. را داریم.

بخشدار بخش شاهیوند، افزود: خوش‌بختانه در بحث کرونا هیچ‌گونه مورد فوتی نداشته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون نتیجه آزمایش ۱۱۰۰ نفر در شهرستان چگنی مثبت اعلام شده که ده درصد آن مربوط به شاهیوند بوده است.

مورد مثبت دانش‌آموز کرونایی نداشته‌ایم

شهرام زمانی در ادامه با اشاره به اینکه در بحث آموزش بسیاری از روستاهای ما عشایری هستند و دانش‌آموزان توسط معلم عشایری تعلیم و تعلم را فرا می‌آموزند، تصریح کرد: معلم تقریبا در هر نوبت از حضور خود در روستا نزدیک به یک هفته ساکن است و اکثر کلاس‌ها برگزار می‌شوند اما با شیوع کرونا فعلا تعطیل شده است.

وی ادامه داد: خوش‌بختانه تاکنون مورد مثبت دانش‌آموز کرونایی نداشته‌ایم.

بخشدار بخش شاهیوند با اشاره به اینکه در بحث ساختمان‌های مدارس ضعفی که داریم این است ساختمان‌های مدارس ما به سمت کانکس بودن رفته است، اظهار کرد: البته خیرین مدرسه‌ساز اقدامات بسیار خوبی در این راستا انجام داده‌اند.

زمانی، خاطر نشان کرد: در چهل روستای بخش شاهیوند بحث طرح هادی در حال اجراست در برخی از روستاها تا ۳۰ درصد هم پیشرفت داشته‌اند اما هیچ‌کدام به صورت کامل انجام و به پایان نرسیده است.

۳۰ روستای ما شبکه دیجیتال ندارند

بخشدار بخش شاهیوند در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰ روستای ما شبکه دیجیتال ندارند، گفت: برطرف نشدن این مشکل باعث شده است که متاسفانه بسیاری از مردم از ماهواره برای اوقات فراغت خود استفاده بکنند.

زمانی در ادامه با اشاره به اینکه خوش‌بختانه از لحاظ برق‌دار بودن مشکل خاصی نداریم و حتا روستاهای ۵ خانوار ما هم از نعمت برق برخوردار هستند، تصریح کرد: ساختمان فرماندهی انتظامی بخش شاهیوند نیز در ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: روستای چشمه‌سرده، روستایی در بخش شاهیوند است که مشکل جاده دسترسی و آب دارد اما با این‌حال بیش از ۲۵ هزار راس دام سبک دارد و فرصت بسیار مناسبی است که بتواند به قطب دامپروری تبدیل شود.

 

 

در پایان از نمایندگان مردم خرم‌آباد و چگنی انتظار می‌رود مشکلات بخش شاهیوند را پی‌گیری و در راستای برطرف نمودن آنها نهایت تلاش خود را به‌کار بگیرند.

 

انتهای‌پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.