برگزاری همایش استانی شعر، مرد میدان در پلدختر
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
شناسه : 1410
4
باهمکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وحوزه هنری استان همایش استانی شعر مرد میدان ۱۳ دی ماه در پلدختر برگزار می شود.
ارسال توسط : نویسنده : حسن مختاری منش منبع : مدبه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر درجلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: این همایش استانی در گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی  برگزار خواهد شد.

نظری ترکارانی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر در ادامه با بیان اینکه مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی باید در زمان کوتاهی اجرایی و عملیاتی شوند  افزود : مدیران و اعضای شورای با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی همکاری های لازم را داشته باشند.

حجت اسلام و المسلمین سید محسن موسوی امام جمعه پلدختر هم دراین جلسه با اشاره به شخصیت والای شهید سلیمانی افزود: ولایتمداری، مردمداری، شجاعت، دیپلماسی سیاسی و نظامی، اخلاق و تقوا در وجود سردار سلیمانی قرار داشت که این می تواند برای همه الگو و اسوه باشد.

وی گفت: آنچه در خصوص حاج قاسم سلیمانی گفته شده تنها بخشی از زوایای زندگی این مرد بزرگ است چراکه خصائص برجسته و ویژه این شهید والامقام بسیار زیاد بود.

امام جمعه پلدختر بیان کرد: وظیفه و مسوولیت همه ما درخصوص پاسداشت مقام و نشر آثار شهید سلیمانی و انتقال آن به نسل های آینده سنگین است بنابراین باید گام های محکمی در این زمینه برداشته شود.

درادامه این  جلسه سید حبیب اله موسوی بخشدار معمولان  نیزگفت : به حاج قاسم سلیمانی نباید تنها به عنوان یک ژنرال نظامی نگاه کنیم ایشان فراتر از این الفاظ است که جا دارد گفتمانی دراین ایام تحت عنوان مکتب حاج قاسم درسطوح مختلف جامعه از جمله فرهنگی ، علمی و دانشگاهی تشکیل شود و کتاب هایی در خصوص تفکر شهید سلیمانی برای کودکان و نوجوانان در کتابخانه ها تدارک دیده شود.

مجتبی حسینی رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر  هم با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی هر لحظه آماده بود درمسیر های پرخطر شجاعانه حرکت کند ، افزود : یکی از خصوصیاتی که باعث می شد هرجا گره ای وجود داشت با قدم ایشان حل می شد همین شجاعت و شهادت طلبی حاج قاسم سلیمانی بود.

صدیقه میری شهردار پلدختر  نیزبا بیان اینکه در سطوح مختلف تمام اقشار توانستند در حد ادارک خود با شخصیت سردار شهید سلیمانی آشنا شوند و در دل مردم نفوذ کردند ، افزود : ضرورت دارد فرهنگ حاج قاسم سلیمانی را به کودکان و نوجوانان و نسل های آینده انتقال دهیم بهتر بود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه هایی را برای این نسل در نظر بگیرند.

احمدی رئیس آموزش و پرورش شهرستان پلدختر هم در ادامه با بیا اینکه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی وظیفه دارد مکتب حاج قاسم سلیمانی را در میان دانش آموزان و جامعه تبلیغ و نهادینه کند بیان کرد:  همه ما مدیون رشادت های شهید سلیمانی هستیم و امیدواریم بتوانیم مراسم هایی در شأن ایشان داشته باشیم.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.