افتتاح و بهره برداری از ۵ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان پلدختر
۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
شناسه : 3972
0
درششمین روز از هفته دولت انجام شد: درششمین روز ازهفته دولت با حضور استاندار لرستان، معاونین سیاسی امنیتی و اقتصادی استاندار، مدیرکل بازرسی استانداری، نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس، فرماندار پلدختر 5 طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان پلدخترافتتاح و به بهره برداری رسید.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

کلنگ زنی گازرسانی به ۴۱ روستای محور قلعه نصیر پلدختر

مراسم کلنگ زنی گازرسانی به ۴۱ روستای محورقلعه نصیر پلدختر با عنوان طرح شهید حسین جان الهیاری   برگزار شد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در این مراسم  گفت:  طرح  کلنگ‌زنی به ۴۱ روستای محور قلعه نصیر پلدختر، با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

کرم گودرزی  با بیان اینکه تمامی روستا های فاقد گاز شهرستان پلدختر تا دهه فجر ۱۴۰۳ گاز رسانی  خواهد شد  گفت:  پلدختر تا پایان امسال  شهر سبز می شود .

وی با بیان اینکه در شهرستان پلدختر ۱۶۵ روستای واحد گازرسانی داریم که از این تعداد ۱۱۴ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: گازرسانی به ۱۰ روستا را در دست اقدام داریم، همچنین ۴۰ روستا را در حال انعقاد و یک روستا را نیز در دست مطالعه است.

گودرزی با بیان اینکه پلدختر یکی از شهرستان‌هایی است که از نظر زیرساختی بسیار ضعیف بود، افزود: با این وجود با تلاش طی ۲ سال اخیر زیرساخت‌های لازم را برای گازرسانی را از طریق در ۲ فاز فراهم کرده‌ایم.

پل شهدای معمولان ( ابراهیم آباد) افتتاح شد

برای اجرای این طرح که از سال ۹۸ آغاز شده است و ۱۰۵ متر طول، ۱۱ متر عرض و ۴ دهنه دارد ۱۰۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است

به گفته استاندار لرستان  برای این پل شهدای معمولان   که  راه ارتباطی روستاهای معمولان و خود معمولان  را در شرایط بحرانی فراهم می کند ۱۰۰۰ میلیارد ریال  هزینه شده است.

فرهاد زیویار  با بیان اینکه شهرستان معمولان دارای انسداد برای توسعه است، گفت: از این رو از ضلع غربی برای توسعه استفاده کنیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی  هم در این مراسم  بیان کرد:  پل شهدای معمولان در سال ۱۳۹۳ احداث شد و متاسفانه به دلیل سیل سال ۱۳۹۸ و حجم زیاد سیلاب و دبی ورودی، پل تخریب شد.

بهزاد شاکرمی  با اشاره به اینکه این پل مجدداً توسط مشاور بازنگری شد و ارتفاع پل از ۷ و نیم متر به ۱۰ متر افزایش پیدا کرد و  طول پل ۱۰۵ متر در چهار دهنه احداث شد افزود:این پل دارای کوله ها و پایه‌های بتنی است و عرشه پل از عرشه بتنی به عرشه فلزی تغییر پیدا کرد.

 افتتاح پل برگلان سوخته پلدختر

آیین افتتاح و بهره برداری ازپل برگلان سوخته شهرستان پلدختر با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال  برگزار شد.

مهندس شیروانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان در این مراسم گفت: پل برگلان سوخته در منطقه زورانتل از توابع شهرستان پلدختر قرار دارد که در اثر سیل سال ۱۳۹۸ بطور کامل تخریب شد، این پل مسیر تردد چندین روستا و عشایر منطقه می باشد ، که با تلاش های همکاران در اداره کل راهداری و پیمانکار مربوط این پروژه در هفته دولت به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این پل به طول ۶۰ متر ، از دو دهانه ،  ۳ پایه بتن مسلح و عرشه تیر ورق  فلزی  و دال بتنی احداث شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای این پل ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد.

افتتاح خطوط برق رسانی شهر پلدختر

دراین مراسم فیدرهای کاوکالی و کشکان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید این پروژه به طول هفت و نیم کیلومتر با طراحی خاص و به دور از رودخانه در مناطق صعب‌العبور با استفاده از دکل و پایه های فلزی به صورت دو مداره با سیم آلومینیومی سطح مقطع ۱۲۰ جهت تغذیه برق شهر پلدختر احداث و در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.