آیا درشورای ششم خرم‌آباد را می توان جور دیگر دید؟
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
شناسه : 953
4
بتول صادقی – مدبه ، افشین چگنی، کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی و هنرمند لرستانی در پاسخ به سوال مدبه مبنی بر اینکه آیا درشورای ششم خرم‌آباد را می توان جور دیگر دید؟ گفت: حتما خرم آباد را جور دیگر خواهیم دید چون اگر نتوانم برنامه ام را اجرا کنم به مردم می گویم و استعفا می دهم. ما اینجا نه پی حشمت و جاه آمده‌ایم از بد حادثه این‌جا به پناه آمده ایم
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

مهم‌ترین نیاز شهر خرم آباد ، اتحاد بین مسئولین ومدیران است تا بتوانیم با این اتحاد، شرکت واقعی توسعه لرستان را کلید بزنیم

وی با بیان اینکه، شهر و استان ما زلزله‌زده است و نمی‌توانیم جزیره‌ای عمل کنیم. گفت: چهار سال  شورا بسیار فرصت اندکی است و هر کسی بخواد جزیره‌ای عمل کند باخته است.

هنرمند لرستانی، مهم‌ترین نیاز  شهر خرم آباد و دیگر شهرهای لرستان را  اتحاد بین همه مسئولین بین کرد و افزود: با این اتحاد شرکت واقعی توسعه لرستان می خورد.

وی گفت: باورود به شورا، اولین قدم قراردادن شهرداری روی ریل توسعه خواهد بود اینکه چطور انجام شود نخست باید شهر دارای برنامه شود شهرداری‌های ما، در کل استان هم اکنون  هیأتی اداره می‌شوند و یک برنامه‌ ، دفترچه راه یا یک سند راهبردی وجود ندارد که ما طبق  آن بتوانیم بگویئم از نقطهa در ده سال آینده باید به نقطه bبرسیم برای همین بی‌برنامگی در کل استان موج می زند و کل استان بی‌برنامه است.

افشین چگنی بیان کرد: چرا باید درشهرهای پیشرفته مثل تبریز  که برنامه محور هستند برنامه ۱۴۰۶ هم بسته باشد اما، در شهرداری خرم‌آباد وکل شهرداریهای استان یک برنامه، یک تیم مدیریتی قوی که برنامه‌ها را پیاده کند و یک شهردار موفق برای اینکه برنامه‌ای که  توسط همه نخبگان نوشته،آماده وتدوین شده است اجرایی کند  تا یک سند راه باشدبرای توسعه شهر؟ وجود نداشته باشد.

مردم ما مطالبه گر نیستند

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه مردم ما مطالبه گرنیستند و کسی حال مطالبه گری ندارد بیان کرد: دراین شهر اگر درخانه شخصی چاله ای کنده شود سالها می گذرد و این خانواده علت را نمی پرسند؟ از طرفی ما انتخاب های غلط را داریم برای بحثی که خیلی مهم است. به‌نظر من شورای شهر  از رئیس جمهور و مجلس هم مهم‌تر است چون شورای شهر چهره‌به‌چهره‌ی مردم است دربین مردم حضور دارد و قابل‌دسترسی است اما، نماینده مجلس و رئیس جمهور را شاید ما سالها هم نتوانیم ببینیم  اما، این نماینده شورای شهر است که با او ارتباط داری مشکلات را بیان می‌کنی و او  با توجه  به قدرت اجرایی  و اعتباری مالی و امکاناتی که در اختیار دارد می تواند به رشد و توسعه شهر کمک کند  چون شهردر اختیارشهرداری  است.

افشین چگنی گفت معتقدم: شورایی که قدرت بیان داشته باشد می تواند مطالبه‌گری کند اما، متاسفانه شورای شهر ما  شورای شهرداری است  نه شورای شهر چرا که در طول ادوار گذشته  ۲۰ نامه دیده نشده که از طرف شورای شهر برای  میراث فرهنگی نوشته‌ باشد یا نامه هایی که برای مطالبه گری  باشد نه ارتباط بین دستگاهی؟ چرا زیر ساخت های  مخابراتی ضعیف است ؟ چرا آب مصرفی ما تصفیه نشده‌است ؟چهل سال از انقلاب می‌گذرد ما روی‌آب هستم چرا  آب  مصرفی ما تصفیه نمی شود؟ چرا تصفیه ‌خانه آب نداریم؟ چرا آمار دیالیز در استان لرستان بالاست؟ اینها مواردی هستند که باید مطالبه می شد باید از دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان هزار تختخوابی، ازارشاد کتابخانه ، سالن هزارنفری ، از اوقاف زیباترین  و شیک‌ترین مسجد جامع  با وجوی که یک شهرمذهبی هستیم مطالبه می شد که متاسفانه این اتفاق  به علت همین ضعف مطالبه گری  مطالبه نشده است.

مسکن و شهرسازی یکی از معضلات عمده استان است

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی ازمعضلات عمده استان وجود مسکن و شهرسازی است بیان کرد: مسکن و شهر سازی روی همه زمین‌های خرم آباد دست گذاشته  اما، توان نگهداری از زمین‌ها را ندارد نتیجه اش این می شود  که مردم به ساخت و سازهای غیرمجاز روی می آورند و معضلاتی چون حاشیه وخانه‌های بدون مهندسی  بوجود می آید.مسکن و شهرسازی باید تکلیفشو با خرم‌آباد روشن کند و بگوید زمین های من این هستند یا بفروشد یا واگذار کند به تعاونیها یا خوش بسازد یا طرح بگذارد و جدول گذاری  کند.

شورای پنجم از چه  چیزی غافل مانده؟

شورای پنجم چون نبودم دخالتی نداشتم  اما، شورای پنجم معضل اساسی و مشکل  راخودشان می دانند هر چند سیل و کرنا را بهانه کردند ولی بی برنامه  وبه‌صورت احساسی وارد شورای شهر شدند. احساسی عمل، احساسی انتخاب، پای احساس ماندند و لجبازی کردند که متأسفانه دود این  دودستگی درچشم شهر و شهروندان رفت.

مهم‌ترین نیاز شهر خرم‌آباد  چیست ؟

مهم‌ترین نیاز شهر خرم‌آباد بحث فرهنگی و اجتماعی است و در این راستا  مهمترین اقدامی که باید انجام اتحاد بین مسئولین است همانطور که آقای ده مرده  و مهندس بازوند استانداران اسبق  توانستند این اتحاد را برقرار کنند. مهمترین نیاز در این دوره  نیز همکاری بین دستگاهی است شهر و استان ما زلزله‌زده است و فرصت جزیره‌ای عمل  کردن نداریم چهار سال بسیار فرصت اندکی است  و ما به این اتحاد نیاز داریم تا شرکت واقعی توسعه لرستان را کلید بزنیم هر چند این شرکت را روی کاغذ  داریم اما نیاز است همه مدیران مشکلات را بررسی و وارد میدان شوندتا اگر زمانی من شهرداری نیاز داشتم که مثلا خیابان خایدالو را آسفالت کنم  و  به مشکل بر خوردم جهاد نصر، مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن  پای کار بیاید . یا اگر زمانی من کار فرهنگی نیاز داشتم اوقاف ،ارشاد، سازمان تبلیغات، تربیت بدنی حوزه هنری و همه بخش‌ها حتی نماینده‌های مجلس، تیم استانداری، اعضای شورای استان واعضای شورا شهر یک نقشه راه تعریف کنیم  برای جنگ  با این مشکلات

مشکل عمده ما، در این استان جزیره ای  عمل کردن  است ما باید  نماینده‌های مجلس را حمایت کنیم نماینده مجلس یک فرصت طلایی برای ماست نمایندگان ما، در مجلس می‌توانند با کمک و لابی و حمایت ما بودجه و اعتبار  بگیرند از طرفی  ما اگر،آمایش سرزمین ایران‌زمین را  نگاه موفقیم و می توانیم استعداد ها را از سراسر کشور برای توسعه خرم آباد جذب کنیم. چرا سرمایه گذار در این استان فراری شده ؟

برنامه شما برای حاشیه شهر؟

دولت باید نگاه ویزه ای به حاشیه شهرها داشته باشد درست نیست که حکومت و مسئولین با حاشیه شهر که هوادارش هستند اینگونه  برخورد و امکانات ندهد.  ما باید برای ۱۵ نقطه حاشیه برنامه داشته باشیم چرا حاشیه هایی مثل پاچنار و کوی علی آباد به مسکن مهر و محله پشته  که پتانسیل تبدیل شدن به یک شهر زیبا را دارد ما این زیبایی را زشت کرده ایم!

شهرما شهر زندگی نیست خوابگاه است یک خوابگاه زشت.  این شهر تعریف‌نشده است ریچارد فلوریدا بزرگ‌ترین دانشمند وشهر‌شناس جهان  می گوید: شهرها باید طراوت و تازگی داشته باشد شهر محل زندگی است نه خوابگاه  اما، چرا این شهر محل زندگی نیست؟ چون هر  کجای این شهر که نگاه می کنی حاشیه است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.