اجرای طرح سوخت زباله ها با تکنولوژی پلاسما در لرستان
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۴۹
شناسه : 3242
1
برای نخستین باردرکشور وزارت دفاع پس ازسال‌ها تحقیق، بررسی ومطالعه که ماحصل آن محصولی دانش‌بنیان است سوخت زباله‌ها با تکنولوژی پلاسما را به‌صورت پایلوت در لرستان اجرا خواهد کرد.
ارسال توسط : منبع : استانداری

به گزارش خبرنگارمدبه و به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان ،معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری لرستان درجلسه مدیریت پسماند که باحضور معاون وزیر دفاع و صندوق ملی محیط زیست برگزار شد، با اشاره به امحای زباله‌های شهری و بیمارستانی و تولید انرژی با استفاده از تکنولوژی پلاسما، گفت: وزارت دفاع پس ازسال‌ها تحقیق، بررسی و مطالعه که ماحصل آن محصولی دانش‌بنیان است سوخت زباله‌ها با تکنولوژی پلاسما  را به‌صورت پایلوت در لرستان اجرا خواهد کرد.

احمد رضا دالوند اظهار کرد: پیشرفته‌ترین راه‌حل برای مقابله مدیریت پسماند فن‌آوری پلاسما است که خاکستری برجای نگذاشته و موجب تولید گازهای خطرناک نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سه یا چهار منطقه استان با اولویت خرم‌‌آباد، بروجرد و شهرهای تحت پوشش و نزدیک به آنها اجرا خواهد شد بر لزوم تشکیل کارگروهی با هماهنگی مدیر کل امور شهری و همکاری محیط زیست و میراث فرهنگی تاکید  و گفت : طرح مذکور بایستی ظرف یک ماه آماده و ارائه شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری لرستان بیان کرد: برای اجرای این طرح  بایستی فرایندی تعریف شود که هر بخش آن با وظایف مشخص به یک حوزه مرتبط واگذار شود تا کار از حالت فعل شکل عملیاتی بگیرد.

دالوند با اشاره به منابع مالی طرح اظهار کرد: برای منابع مالی این طرح معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری و صندوق ملی محیط زیست اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی بیان کرد: طرح جامع مدیریت پسماند شهری به ‌عنوان یک ظرفیت جهت کسب اطلاعات برای این طرح خواهد بود که علاوه برظرفیت تامین منابع مالی محیط زیست از دیگر اولویت‌های این حوزه مانند گردشگری طبیعی می‌توان استفاده کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.