وقتی مسئولیت پذیری جدی گرفته می شود
۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
شناسه : 4030
0
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام مسئولیت‌ پذیری درحوزه اجتماعی را مهمترین فعالیت حوزه کاری بنیاد برکت دانست وگفت: ما نمی توانیم نسبت به جامعه و اطراف خود بی تفاوت باشیم و با کسب اطلاعات و حساسیت نسبت به جامعه خود در راستای مسائل اجتماعی باید نقش ویژه و برجسته ای داشته باشیم.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

به گزارش مدبه، مجید طائف  در گفتگو با خبرنگاران ، با بیان اینکه بنیاد احسان یک بنیاد اجتماعی و یکی از بنیادهای وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است اظهار داشت :  ویژگی خاصی که  این بنیاد دارد مردمی بودن آن  است و در حال حاضر در سطح استان ۱۰۲۵ گروه مردمی با مجموعه این بنیادفعالیت دارند که بخشی از آنها به صورت مناسبتی بر اساس شرایط خاصی و مابقی  گروه‌های  فعالی هستند که در حوزه مختلف  پای کار هستند.
فعالیت ۶ قرارگاه بنیاد احسان
وی فعالیت ۶  قرارگاه بنیاد احسان  را در حال حاضر اعلام  و یادآور شد : مساجد که صرفاً کارهای مساجد را انجام می‌دهند ، اداره آموزشی ،  پیشرفت منطقه‌ای که در دو شهرستان نورآباد و چگنی فعالیت می‌کنند ، بانوان که صرفاً در حوزه بانوان است ،  توسعه روستایی و همچنین  حوزه جمعیت که مربوط به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بالا دارند و سه قلو هایی که مورد  حمایت قرار می گیرند از عمده فعالیت های این قرارگاه ها است.
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خاطر نشان کرد : قرارگاهی که به تازگی به ما ملحق شده سلامت است که در حوزه درمان فعالیت می‌کند.
طائف  به برگزاری ۱۲ رزمایش در سال گذشته اشاره کرد و افزود:  ۳ رزمایش در راستای  تامین معیشت با ۴۶ هزار بسته معیشتی ، بسته های  لوازم تحریر  و ۱۳۹ هزار و ‌۴۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ توزیع گردید.
وی با اشاره به برگزاری ۲ رزمایش خاص در آموزش و پرورش  گفت :یکی از این رزمایش ها”  راه ابریشم”  بود که از  آمادگی کنکور در رشته‌های تجربی و ریاضی با سهمیه هزار نفری و برای هر نفر ۱۰ میلیون تومان اختصاص یافت؛  که شامل کلاس‌های مشاوره ، تست زنی و… بود.
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام  ادامه داد : ” درس بازی ” از دیگر رزمایش های ستاد بود که با  سهمیه ۱۰۰ نفری، خاص دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و ارزش ریالی  آن ۱۰۰ میلیون تومان برای جامعه هدف تعریف شد.
مجید طائف  با اشاره به  “پویش غدیر”  در روز عید غدیر با مشارکت  هیأت ‌های مذهبی اضافه کرد: با اعتبار ۳۳۲ میلیون تومان این پویش صورت گرفت  که در  مجموع برای  این ۱۲ رزمایش سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه مجوز ساخت  یک مدرسه ۶ کلاسه  تامین اعتبار شده ، افزود:   قرداد آسفالت ۸ کیلومتر روستاهای منطقه میربگ جنوبی شهرستان نورآباد با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان با وزارت راه و شهرسازی  منعقد شده  و همچنین یک اعتبار ۳  میلیاردی  مربوط به بازسازی قنوات چاپلق شهرستان ازنا اختصاص یافت که در مرحله انعقادقراراد با سازمان  جهاد کشاورزی می باشد.
مجید طائف در بخش دیگری از سخنان خود با  اشاره به  شرکت ۷۸۰ نفر از مشتاقان اهل بیت علیهم السلام در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی بیان داشت : به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام در مرحله اول ۳۲۰ نفر زائر اولی‌ها  تحت عنوان  کاروان توانمند سازی ساکنان ۲۰۲۰  و همچنین در مرحله دوم ۴۶۰ نفر از زائر اولی ها تحت عنوان “سفیر احسان”  از مناطق حاشیه نشین در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی شرکت کردند
وی با اشاره بر استفاده از ظرفیت خانه های احسان گفت : ۵۰۰ میلیون اعتبار برای این کاروان ها اختصاص یافت و زائر اولی ها با مساعدت کمک هزینه عازم کربلا شدند
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام “ره ” با اشاره به اجرای ۳ رزمایش امسال بیان کرد: رزمایش همدلی و احسان با محوریت بنیاد احسان توانست ۵۶۰۰بسته غذایی بین خانواده های کم برخوردار در سطح استان توزیع کند و همچنین در رزمایش نسیم احسان  اهدای وسایل سرمایشی ( کولر آبی و پنکه..) بین جامعه هدف در لرستان توزیع شد.
مجید طائف با اشاره به ارائه خدمات ۵ میلیاردی در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و در راستای رسالت ستاد و مسئولیت پذیری اجتماعی به مناسبت آغاز سال تحصیلی با مشارکت های مردمی  بسته های لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان مناطق محروم تهیه شده که در هفته های آتی توزیع می گردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.