مقاوم سازی ۷۳  درصد واحدهای مسکونی در   لرستان
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
شناسه : 4656
0
ازمجموع 153 هزارواحد مسکونی روستایی درلرستان 112 هزار واحد (73 درصد) مقاوم سازی شده که دراین زمینه استان لرستان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

پویا تابعی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان امروز سه شنبه درنشست با خبرنگاران  با بیان اینکه ساخت مسکن روستایی از رسالت های بنیاد مسکن است ولرستان دراین زمینه از عملکرد مطلوبی برخورداراست گفت: با تایید دهیاریها وشهرداریها که مسئول صدور پروانه در روستاها و شهرها هستند  تسهیلات مسکن دراختیار متقاضیان قرار می گیرد که در این راستا و از طریق حساب ۱۰۰ امام راحل در لرستان  در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ میلیارد، سال گذشته۹ میلیارد وامسال نیز ۲۳ میلیارد به نیازمندان پرداخت شده است .

وی به اجرای طرح هادی در روستاها اشاره کرد و اظهار کرد: ۱۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که تاکنون طرح هادی در ۶۴ درصد این روستاها شامل  جدول گذاری و آسفالت تمامی معابر و رهگذرها  انجام شده  است .

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان ازتشکیل ۱۱ هزار پرونده برای مسکن روستایی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: ازاین تعداد پرونده ۹ هزار واحد انعقاد قرارداد شده  است .

تابعی خاطر نشان کرد: ۲۸ هزار واحد مسکن سهم لرستان در ۴ سال است که در صورت ساخت ۷ هزار واحد به صورت سالانه وحتی بیشتر این سهمیه  محقق خواهد شد.

وی به ساخت مسکن سیل زدگان  اشاره کرد وتصریح کرد: برای ۲۷۵۰ واحد به عنوان تسهیلا تکمیلی سیل زدگان تامین اعتبار شده که به زودی دراختیار سیل زدگان قرار خواهد گرفت.

تابعی با بیان اینکه  از طریق حساب ۱۰۰ امام راحل در لرستان در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ میلیارد، سال گذشته ۹ میلیارد و امسال ۲۳ میلیارد به نیازمندان پرداخت شده است بیان داشت: همچنین در ۲ سال اخیر ۷۹۱ پروژه در ۵۶۸ روستا حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح معابر روستایی انجام شده و امسال بین ۸۰۰ تا یک میلیون مترمربع آسفالت محقق خواهد شد.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.