مزیت بازیها درآموزش این است که سرگرم کننده، ساده، قابل فهم، قابل جابهجایی و بدون محدودیت زمانی و مکانی و فردی هستند.
پژوهشها نشان داده که استفاده ازعناصر بازی درمحیط آموزشی انگیزه افراد را افزایش میدهد. همچنین استفاده ازمفاهیم بازی درطراحی آموزش درمشارکت افراد در فعالیتهای مختلف تأثیرمثبتی دارد واستفاده از جایزهها و امتیازهای مجازی موجب همکاری بیشتر افراد میشود.
استفاده ازگیمیفیکیشن درآموزش موجب افزایش رضایت کاربران، تسهیل تعاملات اجتماعی، افزایش توانایی حل مساله و حمایت کاربران ازروند آموزش میشود.
یکی ازمهمترین دلایل استفاده ازگیمیفیکیشن، تبدیل آموزش به سرگرمی وتشویق نوآوری و خلاقیت است. دراین طرح راهکارهای ساده از جمله کاهش درجه کولر از ۱۸به ۲۵، انتقال استفاده ازوسایل پرمصرف به ساعت غیراوج مصرف، استفاده حداکثری از روشنایی طبیعی درقالب یک نرمافزار بازی و طرحهای بازی وارسازی، موجب کمک به تامین برق وکاهش هزینه برق مصرفی شده است.
مشارکت دراین طرح بیانگر این است که در میان گذاشتن صادقانه مشکلات با مردم به همکاری آنها در این حوزه میانجامد، همان گونه که درشرایط دشوارکرونایی شاهد همدلی مردم درتمام بخشها و همچنین در حوزه تامین برق پایدار باشیم.
********
ثبت دیدگاه