مدیریت مصرف برق از طریق بازی وارسازی
۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
شناسه : 3435
1
یکی ازجدیدترین راهکارها استفاده ازمفاهیم مرتبط با بازی درطراحی دوره‌های آموزشی است. استفاده از این مفهوم روزبه‌روز درحال گسترش است. این موضوع موجب ایجاد یک فرصت عالی برای افزایش بازدهی آموزش و یادگیری افراد می‌شود. کاربست مفاهیم بازی درآموزش اجازه می‌دهد که به جای کلاسهای خشک و خسته کننده ازروشهای جذاب و نوین ومبتنی برفعالیتهای ادامه‌داروتکمیل شونده درداخل و خارج از محیط کار استفاده شود.
ارسال توسط : نویسنده : پرویز فرزین پور -حمید حق جو منبع : مدبه

مزیت بازیها درآموزش این است که سرگرم کننده، ساده، قابل فهم، قابل جابه‌جایی و بدون محدودیت زمانی و مکانی و فردی هستند.

پژوهشها نشان داده که استفاده ازعناصر بازی درمحیط آموزشی انگیزه افراد را افزایش می‌دهد. همچنین استفاده ازمفاهیم بازی درطراحی آموزش درمشارکت افراد در فعالیتهای مختلف تأثیرمثبتی دارد واستفاده از جایزه‌ها و امتیازهای مجازی موجب همکاری بیشتر افراد می‌شود.

استفاده ازگیمیفیکیشن درآموزش موجب افزایش رضایت کاربران، تسهیل تعاملات اجتماعی، افزایش توانایی حل مساله و حمایت کاربران ازروند آموزش می‌شود.

یکی ازمهمترین دلایل استفاده ازگیمیفیکیشن، تبدیل آموزش به سرگرمی وتشویق نوآوری و خلاقیت است. دراین طرح راهکارهای ساده از جمله کاهش درجه کولر از ۱۸به ۲۵، انتقال استفاده ازوسایل پرمصرف به ساعت غیراوج مصرف، استفاده حداکثری از روشنایی طبیعی درقالب یک نرم‌افزار بازی و طرحهای بازی وارسازی، موجب کمک به تامین برق وکاهش هزینه برق مصرفی شده است.

مشارکت دراین طرح بیانگر این است که در میان گذاشتن صادقانه مشکلات با مردم به همکاری آنها در این حوزه می‌انجامد، همان گونه که درشرایط دشوارکرونایی شاهد همدلی مردم درتمام بخش‌ها و همچنین در حوزه تامین برق پایدار باشیم.

********

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.