سیره شهدا و فرهنگ ایثار شهادت  در بین نسل نوجوان وجوان جامعه نهادینه شود
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
شناسه : 4336
1
در اجلاسیه یک‌هزار و ۱۰۰ شهید فرهنگی و دانش آموز لرستان مطرح شد: نماینده ولی فقیه دراستان با بیان اینکه جایگاه شهدای دانش آموز، نوجوان وجوان جایگاهی ویژه وممتاز است گفت: آموزش و پرورش بایستی بستری فراهم کند که نسلی مومن و انقلابی تربیت شود.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

به گزارش خبرنگار مدبه ،  حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی امروز دوشنبه در اجلاسیه یک‌هزار و ۱۰۰ شهید فرهنگی و دانش آموز لرستان با عنوان نسل سرافراز درخرم آباد اظهار کرد: شهدای دانش اموز بیگناه و مظلومانه در بمباران ناجوانمردانه رژیم بعثی در مدارس به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه خدمت به خانواده های معظم شهدا درقبال صبروشکیبایی خانواده های شهدای گرانقدر خدمتی ناچیز است خطاب به دانش آموزان ، فرهنگیان و خانواده های شهدا بیان داشت : فرزندان شما با لبیک به ندای رهبرخود در دفاع از آب وخاک میهن اسلامی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند و شجاعانه و باغیرت در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستادند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی خاطر نشان کرد: دانش آموزان امروز باید با بصیرت  و استکبار ستیزی توطئه های جنگ ترکیبی دشمنان اسلام و انقلاب  را خنثی و نقشه های شوم آنها را نقش بر آب کنند.

وی  با بیان اینکه دانش آموزان و معلمان باید گفتمان انقلاب اسلامی را  جریان سازی کنند  تاکید کرد: امید واریم  اموزش و پرورش و نهادهای  دینی فرهنگی بتوانند سیره شهدا و فرهنگ ایثار وشهادت را در بین نسل نوجوان و جوان جامعه نهادینه کنند.

 یک ششم از مجموع ۶ هزار و ۵۵۵ شهید استان متعلق به خانواده آموزش و پرورش است

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه یک هزارو ۱۰۰ دانش آموز و فرهنگی استان ، تاریخ ساز و هویت این نهاد هستند  گفت: امروز در این اجلاسیه از قهرمانان بی ادعایی یاد می شود که در پاسخ به ندای رهبر خود با یزیدیان زمان به ستیز برخاستند و اکنون از نور پرفروغ هدایت این شهدا بهره مند شده ایم.
رضا عزتی با بیان اینکه هنوز حضور نوجوانان ۱۳ ساله همچون شهید محمد حسین فهمیده و بهنام محمدی از اذهان پاک نشده است عنوان کرد: این افراد با دستکاری شناسنامه های خود به خطوط مقدم جبهه رسیدند و جهان به این روحیه عظیم جوانان و نوجوانان ایرانی غبطه می خورد.

وی با اشاره  به اینکه یک ششم از مجموع ۶ هزار و ۵۵۵ شهید استان متعلق به خانواده آموزش و پرورش است که نشان دهنده بصیرت و وفاداری فرهنگیان به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی است  تصریح کرد: اکنون صدام های زمانه نیز مدارس را مورد بمباران فرهنگی قرار می دهند تا نسل جوان را از فرهنگ ایثار و شهادت دور کنند زیرا فرهنگ ایثار و شهادت تا به امروز الهام بخش مبارزه با همه ستمکاران جهان بوده است.

عزتی افزود: در غزه نوجوانان و جوانان فلسطینی با الگوگیری از نهضت دفاع مقدس در حال مبارزه با رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی هستند و اسراییل با شهادت هزاران زن و کودک، خوی وحشی گری خود را به جهانیان نشان داده است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش شده است فرهنگ ایثار و شهادت سرلوحه همه امور قرار گیرد بیان کرد: صعود ۶ پله ای دانش آموزان لرستان در میانگین قبولی آزمون سراسری، کسب رتبه نخست زبان انگلیسی و رتبه ۹ رشته علوم تجربی کنکور سراسری،کسب عنوان دستگاه اجرایی برتر در جشتواره شهید رجایی، کسب عناوین متعدد فرهنگی، ورزشی و علمی توسط دانش آموزان و فرهنگیان لرستانی بعد از یک دهه نتیجه الگو قرار دادن روحیه جهادی دوران دفاع مقدس است.

اجلاسیه یک‌هزار و ۱۰۰ شهید فرهنگی و دانش آموز لرستان  ،ذیل برگزاری کنگره ملی شش هزار و ۵۵۵ شهید لرستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان، معاونین سیاسی، امنیتی، اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع استاندار لرستان، فرمانده سپاه استان لرستان، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در دهکده مقاومت خرم‌آباد برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.