تکمیل ساختمان تصفیه‌خانه‌های لرستان ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
شناسه : 3470
0
مدیرعامل شرکت آبفا لرستان: مدیرعامل شرکت آبفا لرستان گفت: برای تکمیل ساختمان تصفیه‌خانه‌های لرستان ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا آنها را به بهره‌برداری برسانیم.
ارسال توسط : نویسنده : فرزانه هداوند منبع : مدبه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مدبه، یاسر اکبریان در سه شنبه های خبری درجمع خبرنگاران گفت :درسفر رییس جمهور به لرستان، ۸ مصوبه با اعتباری بالغ بر ۷۷۰ میلیارد تومان داشتیم که از این مبلغ، تا کنون، ۴۳۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی بیان کرد : درشرایطی مدیرعاملی شرکت آبفا را عهده دار شدم، که این شرکت، بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی و ۲۴۰ میلیارد تومان در بخش جاری، بدهکار، فروشندگان، پیمانکاران، همکاران بازنشسته و سایر تکالیف قانونی بود، ولی تلاش کردیم که خدمات شرکت، معطل مشکلات پیش آمده نشود.

اکبریان با اشاره به زمانبر بودن فاز دوم تصفیه خانه آب شرب شهر خرم آباد، ارتقاء این تصفیه را از جمله برنامه های اولویت دار این شرکت عنوان کردو افزود: کدورت آب شهر خرم آباد یکی از دغدغه های شرکت آبفا است که  برای رفع کدورت، باید ظرفیت تصفیه خانه شهر خرم آباد را ارتقاء دهیم و احداث فاز دوم این تصفیه خانه را عملیاتی کنیم

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان  بیان کرد: دربخش فاضلاب هم با اشاره به ظرفیت ماده ی ۵۶ و حمایت ها و پیگیری های استاندار لرستان، هماهنگی لازم با بانک ها صورت گرفته و در حال حاضر، قسط اول ماده ۵۶ فاضلاب شهر کوهدشت پرداخت شده است و پیشرفت ساختمانی تصفیه خانه های در حال اجرا، ۵۰ درصد است و تاکنون حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده ایم و حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری از آنها لازم است.

مدیر عامل آبفا در خصوص آب شرب روستاها، به عقد تفاهم نامه وزارت نیرو با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: سهم لرستان، آب رسانی به ۱۲۵ روستا با مبلغی بالغ بر ۴۲۵ میلیارد تومان درقالب این قرارداد است که با تعامل خوب جهاد سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و استاندار لرستان، در نظر داریم این تعداد روستا را به ۳۰۰ روستا ارتقا دهیم ودرسالجاری، حدود ۷۰ روستا را آب رسانی کنیم.

اکبریان ادامه داد: حدود ۳ هزارروستا در لرستان وجود دارد که ازاین تعداد، هزار و ۶۵۰ روستا، تحت پوشش خدمات شرکت آبفا قرار دارند و براساس پایش انجام شده، حدود ۵۰۰ روستا نیاز به پیگیری ورفع مشکل دارند و برای این کار، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی درخصوص مصوبات سفررییس جمهور هم گفت: این شرکت، ۸ مصوبه ی تایید شده با مبلغی بالغ بر ۷۷۰ میلیارد تومان داشت که ازاین مقدار، ۴۳۰ میلیارد تومان محقق شده است.

۱۶ روستا در هفته ی دولت و ۱۰ روستا در دهه ی فجر آب رسانی خواهد شد فلاح نژاد، معاون آب وفاضلاب شرکت آبفا لرستان هم درخصوص آب رسانی به روستاهای آسیب دیده ازطرح قمرود گفت: ۱۶ روستا درهفته ی دولت و ۱۰ روستا در دهه ی فجر آب رسانی خواهد شد.

بهرامی معاون امورمشترکین شرکت هم در ادامه با بیان اینکه وی با بیان اینکه ۶۰۴ هزار اشتراک آب و حدود ۲۹۰ هزار اشتراک فاضلاب در سطح استان داریم، افزود: قراردادی درحال تنظیم است که براساس آن تمام مشترکین شهری و روستایی ممیزی می‌شوند و در آن ساختار جدید همه اشتراک‌ها دارای شناسه و بارکد خواهند شد حتی همه اشتراک‌های روستایی هم بارکدگذاری می‌شوند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.