توسعه  لرستان در گروه سرمایه گذاری بخش خصوصی/  ضرورت بهبود فضای کسب و کار در استان
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱:۵۴
شناسه : 4826
0
مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان عنوان کرد: مدیرکل اموراقتصاد و دارایی لرستان با اشاره به تاثیر گذاری نقش رسانه در بهبود کسب وکار وتوسعه لرستان گفت: یکی از دلایل بیکاری در استان فضای کسب و کار است.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

علی محمدی درسه شنبه های خبری ، درجمع خبرنگاران با بیان اینکه ،  فضای کسب و کاروزمینه سرمایه گذاری است وزمانی که این فضا مناسب نباشد سرمایه گذار رغبتی برای سرمایه گذاری درآن منطقه ندارد  اظهار کرد: بخش خصوصی و سرمایه گذار به فکر ارزش افزوده خود بوده و هوشمند عمل می کند بنابر این  ضرورت دارد رسانه در حوزه کسب و کار ورود پیدا کند  چرا که  نقش رسانه در بهبود کسب و کار و توسعه لرستان بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه  از سال ۹۵ تاکنون ۱۱۲ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در استان انجام شده است افزود: برخی واگذاری ها طی سالهای گذشته در استان به خوبی انجام نشده که برخی ها منتج به ابطال شده و برخی ها  متاسفانه سرمایه بر بوده اند.

محمدی خاطر نشان کرد:۱۳۵۹ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ به استان اختصاص داده شده که از این مبلغ تاکنون ۹۴۴میلیارد تومان تامین اعتبار شده و باید طرح از حوزه های مختلف به بانک ها معرفی شوند .

وی با تکذیب برخی شایعات مبنی بر پرداخت ۲۵ درصدی مالیات از سوی خریداران طلا و جواهرات ، ادامه داد : چنین موضوعی صحت ندارد و قرار نیست ۲۵ درصد مالیات از مردم گرفته شود  اما،متاسفانه فضای رسانه ای به سمتی رفته است که قرار است از محل فروش طلا و جواهر و..۲۵ درصد مالیات اخذ شود که چنین چیزی صحت ندارد .

محمدی  با بیان اینکه کسب و کارهای بدون شناسه یکتا اعتبار قانونی ندارد و صاحبان آنها دچار مشکلات مالیاتی،بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهند شد  تصریح کرد: مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوز ها صادر نشده باشند دچار مشکلات مالیاتی ، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهند شد.

وی افزود: فرایند تبدیل مجوز های کاغذی به شناسه یکتا به صورت رایگان و کاملا غیرحضوری دردرگاه ملی مجوزها انجام می شود و به حکم قانون تا پایان سال ۱۴۰۲ باید همه مجوزهای قدیمی به شناسه یکتا تبدیل شوند .

محمدی با اشاره به ثبت نام های جدید سهام عدالت خاطر نشان کرد: ثبت نام صرفا برای نهادهای حمایتی و ایثارگران است که از سال ۸۴ تاکنون ۴ میلیون و پانصد هزار نفر ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: لیست این افراد مشخص و مجوزهای لازم گرفته شده و مراحل آخر آن در حال انجام است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان بیان کرد: سهام عدالت برای سایر اقشار ابلاغ نشده و به محض ابلاغ از طریق اداره کل امور اقتصادی و دارایی روابط عمومی این اداره کل و رسانه ها به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.