تشریع برنامه های هفته کتاب در لرستان
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
شناسه : 4388
2
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: طبق روال سال های گذشته، ستاد استانی هفته کتاب با حضور دستگاه های مرتبط برگزار می شود و برنامه های مشترکی بر اساس سیاست های خانه کتاب وزارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می دهیم.
ارسال توسط : منبع : مدبه

به گزارش خبرنگار مدبه، اعظم روانشاد امروز سه شنبه دوم آبان ماه در جلسه هماهنگی سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی گفت: بیست و چهارم آبان ماه به برکت شهادت علامه طبا طبایی مفسر و متفکر بزرگ قرن پیش و فعالیت های ایشان در حوزه کتب قرآنی  روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است

وی با اشاره به اینکه هرساله  با توجه به سیاست های خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه های هفته کتاب اعلام می شود و اداره کل ارشاد نیز  این سیاست ها را به همه دستگاه ها بلاغ می کند، افزود: در حوزه فرهنگ یکی از مهمترین شاخص ها کتاب خوانی است و ضرورت دارد تا با هم افزایی و همگرایی هرچه بیشتر بین دستگاهی،  نقش پررنگی برای گسترش این چتر فرهنگی داشته باشیم و هم افزایی های این بخش را قوت ببخشیم.

روانشاد  با بیان اینکه  برنامه های هفته کتاب به دو صورت برگزار می شود، اظهار کرد: طبق روال مرسوم، هر دستگاه موظف به انجام تکالیف درون سازمانی در این حوزه است که پس از ارایه گزارش به اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، عملکرد دستگاه بعد از هفته کتاب در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح می شود، از بهترین دستگاه ها تجلیل می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه شعار هفته کتاب امسال «شعار آینده خواندنی است» نمایشگاه کتاب اردیبهشت ماه جاری می باشد، گفت: این شعار در همین راستا و به گونه ای طراحی و نامگذاری شده تا تولید محتوی گفتمانی در طول سال، در حوزه کتاب انجام بگیرد.

وی  با اشاره به ضرورت برگزاری نشست های تخصصی و ترویجی در همه حوزه های دانشگاهی، مساجد، موسسات فرهنگی و حلقه های میانی، گفت: با توجه به تاکید دولت سیزدهم بر اجرای برنامه های کلان فرهنگی توسط موسسات فرهنگی و سازمان های مردم نهاد؛ بخصوص موسساتی که در حوزه کتاب فعال هستند ، لازم است که برنامه های این هفته را به موسسات واگذار کنیم تا شاخص های مردمی بودن و مردمی سازی در همه برنامه ها ، لحاظ گردد.

روانشاد بر برگزاری و اجرای برنامه هایی از جمله میزبانی پیشکسوتان حوزه کتاب یا اجرای طرحی همچون عصر کتاب،تاکید و  اظهار کرد: باید تلاش کنیم اگر پیشکسوتی کتابی تهیه کرده ، علاوه بر رونمایی مورد تجلیل و معرفی نیز قرار بگیرد .

وی  از ضرورت  آیین رونمایی کتاب های پیشکسوتان با حضور دستگاه های فرهنگی، خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه کودک و نوجوان، لازم است  در سطح مدارس و کانون های فرهنگی مساجد نیز در این هفته زمینه همراهی و ترغیب، کودکان و نوجوانان، فراهم گردد.

روانشاد ، پوشش برنامه های ستاد هفته کتاب در صداوسیما، فضای مجازی و رسانه ها را  ضروری برشمرد و عنوان کرد: لازم است تا از برگزاری برنامه های تکراری، پرهیز شود مگراینکه برنامه هایی در گذشته بازخورد مثبت داشته اند و تکرار آنها آسیبی در حوزه کتاب و کتابخوانی نداشته باشد.

وی با اشاره به رویدادمحور بودن برنامه های فرهنگی گفت: لازم است با توجه وقایع اخیر غزه و تهاجم گسترده رژیم صهیونسیتی برای کشتار کودکان و زنان بیگناه فلسطینی ، به خلق اثر برای حمایت از این افراد پرداخت و رویدادمحوری را در دستور کار قرار داد.

این جلسه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، مدیرکل کتابخانه های استان ، مدیر حراست ارشاد استان، رییس گروه فرهنگی ، نمایندگان دستگاه های مرتبط از جمله نایب رییس شورای شهر خرم آباد،نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی ، کانون های فرهنگی مساجد ، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسولان و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزارودر این جلسه مصوب شد نسبت به برگزاری برنامه های مشترک با صدا و سیمای مرکز استان ، اجرای ایستگاه های مطالعه« فرهنگی هنری»  در سطح شهر و رونمایی مشترک دستگاه های مرتبط با هفته کتاب در سطح استان ،اقدام گردد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.