برگزاری جشنواره لباس محلی زاگرس نشینان با محوریت لرستان
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
شناسه : 5112
0
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشورخبر داد: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با توجه به ظرفیت لباس محلی در لرستان نیازمند برگزاری جشنواره جدی لباس محلی زاگرس‌نشینان با محوریت و مرجعیت لرستان هستیم.
ارسال توسط : منبع : مدبه

به گزارش مدبه ، سیدمجید امامی روز پنج‌شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه مد و لباس فجر که در مجتمع شهید آوینی خرم‌‌آباد برپا شد، با تاکید برظرفیت بی‌نظیر لباس محلی ‌ زاگرس‌نشینان به ویژه لرستان، اظهار کرد:  لباس محلی لرستان با معاصرسازی و به‌روز‌آوری در قالب‌های مختلف اجتماعی و مجلسی ظرفیت بالایی برای تولید ملی و صادرات دارد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مد و لباس فجر توان یکی دو سال اخیر استان بوده است، افزود: نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ما نیازمند برگزاری جشنواره جدی لباس زاگرس‌نشینان با محوریت و مرجعیت لرستان هستیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر حمایت از جشنواره ملی مد و لباس زاگرس، بیان کرد: ویژندها، کسب و کارها و موسسات طراحی همچنین رویدادهای حمایتی با حمایت از تولید کنندگان و طراحان لرستان برگزار شود.

امامی تصریح کرد:   در راستای حمایت از جشنواره ملی مد و لباس در نمایشگاه‌های مختلف سکوی رایگان موقت در اختیار طراحان و تولیدکنندگان قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه لرستان ظرفیت حداقل ۱۵ موسسه طراحی لباس دارد، بیان کرد: آمادگی این را داریم که به هر کدام از طراحان در بهار آینده وام‌های ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی پرداخت کنیم این علاوه بر تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ است که از سوی استانداری پرداخت می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور طراحان را بزرگترین نماینده هنر و فرهنگ استان عنوان کرد و گفت: حمایت از لباس لرستان حمایت از حجاب، آثار حجاب و کارهای عمیقی است که باید احیا شود و این سرمایه‌گذاری برای صنایع فرهنگی است‌.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.