برخورد با متخلفان صنفی لرستان
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
شناسه : 4786
1
معاون نظارت و بازرسی صمت لرستان گفت: بیشترین تعداد پرونده های تخلفاتی اصناف استان طی ۹ ماهه امسال مربوط به گرانفروشی بوده است.
ارسال توسط : منبع : مدبه

به گزارش مدبه ، امیر طولابی گفت: امسال سه هزار و ۳۴۰ فقره پرونده تخلفاتی برای اصناف مختلف استان تشکیل شد که گرانفروشی با ۹۸۷ پرونده، بیشترین سهم را از این تعداد داشته است.

وی با اشاره به انجام ۱۴ هزار و ۲۷۵ فقره بازرسی بازار در سال جاری بیان کرد: پس از گرانفروشی، تخلفاتی چون عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه با ۸۳۰ مورد، رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی با ۴۲۸ مورد، تقلب با ۲۹۸ و عدم صدور صورت حساب با ۲۳۰ مورد از اصلی ترین موارد در بازار استان شناسایی شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت لرستان با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال یک هزار و ۶۵۴ گشت مشترک نیز با دستگاه هایی چون تعزیرات حکومتی، اماکن، اداره کل غله و خدمات بازرگانی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی و بازرسی اتاق اصناف استان برگزار شده است تصریح کرد: ارزش مجموع بیش از سه هزار پرونده تخلفاتی تشکیل شده ۷۹۵ میلیارد ریال بود و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

طولابی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده تخلف واحدهای صنفی از قبیل کم فروشی، گرانفروشی، احتکار، عدم درج قیمت یا ارائه فاکتور و رعایت نکردن موازین بهداشتی مراتب را از طریق ۲ شماره تلفن گویای ۱۲۴ و ۱۳۵ اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

معاون نظارت و بازرسی صمت لرستان همچنین با اشاره به حساسیت ها در خصوص قیمت و گرانی زمین و مسکن در استان گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ بازرسی نیز از واحدهای مشاوره املاک انجام گرفته و در این راستا ۲۱۰ فقره پرونده تخلفاتی به ارزش ریالی بیش از ۱۱ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی یادآور شد: نداشتن پروانه کسب، عدم نصب نرخ نامه، دریافت نکردن کد رهگیری، گران‌فروشی حق کمیسیون و عدم صدور صورتحساب از عمده تخلفات واحدهای معاملات ملکی بوده است که ۸۱ واحد به این دلایل پلمب شدند. معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به صدور اخطار پلمب برای ۳۸۲ بنگاه معاملات ملکی در این مدت اضافه کرد: گشت های نظارتی مشاوران املاک با همکاری صمت، تعزیرات، اداره اماکن فراجا، اداره راه و شهرسازی و اتاق اصناف به صورت مستمر در حال انجام است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.