افزایش صادرات لرستان /۸۰ هزار تن صادرات در ۹ ماهه نخست سال
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
شناسه : 4809
1
مدیرکل گمرک لرستان گفت: طی نه ماهه نخست سالجاری 80 هزار تن صادرات به ارزش 59 میلیون دلار داشته ایم که ازلحاظ وزنی 76 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ایم.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

به گزارش پایگاه خبری مدبه ، حسن حسینی  درسه شنبه های خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  افزایش صادرات نوید بخش این است که گمرک توانسته است در این زمینه فعالیت خوبی داشته باشد اظهار کرد: در بحث واردات  هم ۱۵ میلیون دالار واردات داشته ایم که از لحاظ وزنی ۸ درصد و از لحاظ دلاری ۱۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته ایم .

وی افزود : در بحث وارادات بیشتر واردات مربوط به واردات شرکت های تولیدی بوده است  یعنی این افتخار را داشته ایم که بتوانیم ماشین آلاتی را که در بحث رونق و توسعه لرستان نقش بسزایی داشته باشند وارد استان کنیم .

مدیر کل گمرک لرستان با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست امسال ۹۰۸ فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش ۲۸۰ میلیارد تومان داشته ایم خاطر نشان کرد: در بحث پرونده های قضایی گمرک فقط ارزش گذاری کالاهای قاچاق را انجام می دهد  و ارزش کالا را به مراجع قضایی اعلام می کند .

پیگیری  جهت عملیاتی کردن منطقه ویژه اقتصادی بروجرد

حسینی، با اشاره به نقش مناطق ویژه اقتصادی در توسعه استان  دارند و یک فرصت و پتانسیل هستند که ما بتوانیم از این مزیت نهایت استفاده را ببریم  عنوان کرد: در این راستا  پیگیریهای لازم جهت عملیاتی کردن گمرک منطقه ویژه اقتصادی بروجرد انجام شده و این آمادگی را داریم که به محض اینکه حصار کشی ساختمان گمرک انجام شد  علی رغم  کمبود نیروی انسانی استقرار پیدا کنیم و به واحدهایی که درمنطقه مستقر خواهند شد ارائه خدمت کنیم .

وی اضافه کرد: جهت عملیاتی کردن گمرک فرودگاه نیز تمام اموراتی که مربوط به گمرک استان است انجام شده ودر بحث مسافری  تاکنون فعال بوده و اگر پروازی باشد گمرم مستقر  می شود و فعالیتش را انجام می دهد اما، در بحث تجاری به مصوبه هیات وزیران نیاز دارد که هنوز مصوبه ای تصویب نشده است .

مدیرکل گمرک لرستان  به درآمد ۴۰۰ میلیارد ریالی گمرک لرستان درسالجاری و افزایش ۲۸۰ درصدی آن نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: گمرک نقش بسزایی در توسعه استان دارد به گونه ای که ارائه خدمات به فعالان اقتصادی ، تجار و تولید کنندگان بی نظیر بوده است .

حسینی، رفع مشکل شیشه جام در زمینه کمبود کامیونهای تراتزیتی جهت بارگیری صادرات، بارگیری کالاهای تولیدی صبا ظرف آسیا  در محل انبار کارخانه و تحت نظارت گمرک جهت  جلوگیری از ضایعات تولیدات شرکت ، انجام تمام مراحل مربوط به مشتقات نفتی  شرق استان در منطقه  ویژه اقتصادی ازنا با کمترین هزینه جهت صادرات ، از مهمترین اقدامات کمرگ لرستان  در راستای حمایت از واحدهای تولیدی استان و رونق اقتصادی  این واحد ها بوده است  که در کنار اینها ما بازدید از واحدهای تولیدی و بررسی مسائل و مشکلات این واحدها و تلاش برای رفع مشکلات آنها  را نیز داریم .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.