اختصاص یک روز در هفته برای پاکسازی پسماندهای شهری در سطح استان لرستان
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
شناسه : 4947
0
به پيشنهاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و تأکید معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، یک روز در هفته برای پاکسازی پسماندهای عمرانی (نخاله‌های ساختمانی) و تنظیف محل‌های آلوده‌ شهری، شستشوی سطل‌های زباله و ... در سطح کل شهرهای استان لرستان اختصاص یافته است.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

به گزارش مدبه ،علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر اظهار کرد:  با توجه به ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها، مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها و روستاها‌ و حریم آن‌ها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در خارج از حوزه و وظایف شهرداری‌ها و‌ دهیاری‌ها به عهده بخشداری‌ها می‌باشد لذا به منظور جلوگیری از تهدید علیه بهداشت عمومی و کنترل و پاکسازی محل‌هاي آلوده این امر توسط شهرداری‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت؛ اختصاص یک روز در هفته به مدیریت پسماندها اقدامی بسیار مؤثر است که می‌تواند در مدت کوتاهی ضمن جلب رضایت شهروندان، شهرداری‌ها استان را به شهرداری‌های دوستدار محیط زیست و شهرهای استان را به شهرهای سبز و پاک و عاری از پسماند مبدل نماید.

وی افزود: انباشت و سوء مدیریت پسماندهای شهری و رهاسازی و انباشت نخاله‌های ساختمانی در سطح شهرها و رودخانه‌ها و حواشی جاده‌ها علاوه بر ایجاد آلودگي منظر باعث شیوع عوامل بیماری زا و در نهایت تهدید عليه بهداشت عمومی خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.