اجرای طرح جهش تولید در ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم لرستان
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
شناسه : 4976
0
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان : رئیس سازمان ئجهاد کشاورزی لرستان گفت: 53 درصد ازاراضی دیم درکشور وجود دارد، اما این آمار در اراضی این استان ۷۵ درصد است.
ارسال توسط : منبع : مدبه

به گزارش مدبه، سید عماد شاهرخی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اجرای طرح جهش تولید دردیمزار‌های این استان، گفت: ۷۵ درصد اراضی در لرستان به‌ صورت دیم است.

وی که به مناسبت هفتم بهمن سالروز تشکیل سازمان امور اراضی کشور سخن می گفت: اظهار کرد:  حدود ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در سال گذشته تغییر کاربری غیرمجاز داشته اند.

سیدعماد شاهرخی با بیان اینکه هر هکتار از اراضی امنیت غذایی ۲۰ نفر را تأمین می‌کند، افزود: ما وظیفه داریم که از اراضی این استان برای دستیابی به امنیت غذایی و خودکفایی در تولید محافظت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید به اینکه متقاضیان تغییر کاربری اراضی باید به مدیریت‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها مراجعه کنند، عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ آرای قطعی ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی این استان به ثبت رسیده‌است.
وی با بیان اینکه میزان اراضی دیم در لرستان بیشتر از میانگین کشوری است، بیان کرد: ۵۳ درصد از اراضی دیم در کشور وجود دارد، اما این آمار در اراضی این استان ۷۵ درصد است.

شاهرخی با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان با همکاری ستاد فرمان امام (ره)، گفت: حدود ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم این استان تحت‌پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ابراز کرد: طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در افزایش تولید محصولات کشاورزی و اشتغال پایدار در این استان اثرگذار است.
شاهرخی در ادامه با اشاره به صدور سند برای ۵۴ درصد از اراضی استان افزود: تا کنون ۲۶۰ هزار هکتار از اراضی لرستان سند دار شده اند.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر برخورد جدی با متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز در استان گفت: حدود ۹۶۱ پلاک از مجموع هزار و ۵۰۸ پلاکی که داری تداخل تشخیص‌داده‌شده، در کمیسیون رفع تداخلات استان تعیین تکلیف شده است.

بهرام میردریکوند با اشاره به اینکه در نتیجه این بررسی‌ها، حدود ۴۱ هزار هکتار از اراضی ملی، حق قانونی کشاورزان بوده است، افزود: این مساحت از منابع ملی کسر و به کشاورزان پس داده شد.

وی گفت: همچنین دو هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی که قابلیت کشت و کار نداشتند به منابع ملی برگشت خورد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.