فعال شدن میادین نفتی وچاه های نفت، شهرستان کوهدشت و رومشگان چهره لرستان را متحول خواهد کرد
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
شناسه : 5067
3
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران : مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران در نشست با خبرنگاران گفت: استان لرستان خصوصا شهرستان کوهدشت و رومشکان از قافله توسعه عقب مانده است. سزاوار نیست شهرستان کوهدشت و رومشگان روی گنجی از نفت خوابیده باشداما، روی سطح زمین مردم بی شغل و فقیر و بیکار باشند.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

به گزارش پایگاه خبری مدبه ، محمد ملکشاهی که معتقد است استان لرستان به عمد عقب نگه داشته شده است می گوید:  مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره بزرگداشت شهدای لرستان به درستی  به این قضیه اذعان داشتند و اعلام فرمودند. استان لرستان به عمد عقب نگه داشته شده است.

 ضرورت ایجاد یک پتروپالایشگاه

وی  با اشاره به اینکه  شهرستان کوهدشت ورومشگان از لحاظ زیر ساخت ها فقیر است افزود: این دوشهرستان  فاقد کارخانه ، صنعت و یا مواردی  است که   بشود به عنوان شغل به آن تکیه کرد است . کوهدشت و رومشگان روی گنج خوابیده است . مردم این شهرستان از بیکاری ، عدم اشتغال رنج برده و موجب فقر و مهاجرت به حاشیه شهرهای بزرگ شده است. که این مهاجرتها مشکلاتی از جمله فرهنگی ، قضایی و ….  درگیر این مسائل شده است  این در حالی است  که کوهدشت و رومشگان روی گنج خوابیده است .اگر چاه هایی نفتی کوهدشت و رومشگان که حفر شده اند فعال شوند نفت سطح رومشگان را فرا خواهد گرفت و اینجا ضرورت یک پتروپالایشگاه در سطح این منطقه وجود دارد.

چرا نمی توانیم از سهمیه اپک استفاده کنیم ؟

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران  اظهارکرد :  بهترین نفت کشور ما و شاید بهترین نفت جهان در رومشگان است . اگر تنها چند میدان بزرگ نفتی در منطقه رومشگان و کوهدشت و یک حلقه چاه که از پنجاه سال پیش حفر شده  ورها شده است فعال شود  یا به طریق لوله گذاری صادر  سهم  این  منطقه روزانه ده هزار بشکه نفت از یک حلقه چاه و دریک استخراج می شود یعنی  روزانه ۳۰۰ بشکه با نرخ دلار  که   ۲۰ هزار دلار سهم روزانه منطقه رومشگان از این حلقه چاه می شود .

ملکشاهی خاطر نشان کرد: اگر ما تمام اهتمام وتلاش خودمان را  بر این موضوع بگذاریم  و دولت را مجاب به  هزینه کردن برای فعال کردن چاه های نفتی  کوهدشت و رومشگان  و استخراخ آنها نماییم. سالانه۵۰ هزار میلیارد تومان پول به جیب دولت سراریز می شود . موضوعی  حیاتی و دارای اهمیت.

وی  با بیان اینکه  سزاوار نیست  شهرستان کوهدشت و رومشگان روی گنجی از نفت خوابیده باشداما، روی سطح زمین مردم بی شغل و فقیر و بیکار باشند اضافه کرد: بی توجهی به این موضوع ظلم به کشور ، نظام و مردم لرستان است . درحال حاضر سهمیه ای در اپک داریم که نمی توانیم از این سهمیه استفاده کنیم چرا چون  توان استخراج نداریم خیلی از چاه های نفتی خوزستان نیاز به تزریق گاز دارد در حالی که نفتی که در رومشگان  خوابیده بدون هیچ هزینه ای بیرون می آید  واحتیاجی به پمپاژ و گاز ندارد.

با ایجاد یک پتروپالایشگاه در رومشگان یا کوهدشت هیچ متخصصی در شهرستان کوهدشت و رومشگان بیکار نخواهد ماند

چهره نامی صنعت  پتروشیمی ایران   ادامه داد : منطقه کوهدشت و رومشگان از نظر جغرافیایی نزدیک به خوزستان و بندر امام خمینی است در بندر امام پتروشیمی های عظیمی درحال فعالیت است که  دو یا سه طرح کوچک پتروشیمی درسطح شهرستان رومشگان با هزینه اندک (هزار میلیارد تومان)  و تهیه خوراک آن  ازمجتمع های پتروشیمی بندر امام به منظور تهیه وتولید محصول  نهایی برای مصرف داخل یا  صادرات  از طریق بندر امام  به خارج کشور هم برای کشور ارز آوری دارد هم برای سطح منطقه یک اشتغال دائم و پایدار ایجاد خواهد شد. اگر  چاه ها و میادین نفتی رومشگان و کوهدشت فعال شود  پالایشگاه ایجاد شود در قبل پالایشگاه ده ها صنعت پایین دستی ایجادخواهد شد و هزاران نفر مشغول به کار خواهند شد که این قضیه  چهره استان لرستان را متحول خواهد کرد چرا که معتقدیم از قبل  ایجاد یک پترو پایشگاه بزرگ مانند آبادان در رومشگان که این ظرفیت  را داراست  هیچ متخصصی شود در شهرستان کوهدشت و رومشگان بیکار نخواهد ماند .

گفتنی است محمد ملکشاهی کاندیدای دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستانهای کوهدشت ورومشگان  است که با توجه به تخصصی که در صنعت پتروشیمی دارد  طرحهایی را برای این منطقه در نظر دارد که در صورت تحقق آنها نه تنها ما در شهرستانهای رومشگان و کوهدشت بلکه  در کل استان شاهد تحولی عظیم در صنعت پتروشیمی  خواهیم بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.