برپایی ششمین بیمارستان تخصصی صحرایی در چالانچولان دورود
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
شناسه : 4996
0
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد: با هدف ارائه ی خدمات تخصصی، پاراکلینیک، دندانپزشکی، مشاوره، روانشناسی و ویزیت و تجویز داروی رایگان به مردم ششمین بیمارستان تخصصی صحرایی در چالانچولان شهرستان دورود برپا شد.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : مدبه

به گزارش پایگاه خبری  مدبه ، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در حاشیۀ برپایی بیمارستان صحرایی در چالانچولان دورود در جمع خبرنگاران گفت: بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی ششمین بیمارستان تخصصی صحرایی را در چالانچولان دورود برپا کرد.

سردارنعمت اله باقری اظهار کرد: در این بیمارستان یکروزه خدمات مختلف پزشکی، دندانپزشکی، کلینیکی و پارا کلینیکی و دارو به صورت رایگان در اختیار مردم منطقه قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در این بیمارستان صحرایی، ۳۰ پزشک متخصص در رشته‌های چشم‌پزشکی، فوق تخصص جراحی، فوق تخصص قلب، داخلی، جراحی عمومی، متخصص تغذیه، مغز و اعصاب، اطفال، ارتوپد، طب فیزیک، اورولوژی، طب اورژانس و زنان، ۱۵ دندانپزشک در کنار متخصص سونوگرافی، رادیولوژیست، و آزمایشگاه به مردم ارائه می‌کنند.

بهرام دلفان اضافه کرد:  در مراکز بهداشتی، بیماران از قبل توسط مراقبین سلامت شناسایی و غربالگری شده‌اند و بیش از سه هزار نفر مراجعه‌کننده ثبت‌نام و مشخص گردیده تا بر حسب نوع بیماری خود توسط پزشکان متخصص ما ویزیت شوند و چنانچه فردی به خدمات تخصصی بالاتر نیاز پیدا کند؛ مشخصات بیمار در سامانه ثبت و به مراکز درمانی دانشگاه ارجاع داده می‌شود.

برپایی غرفه‌های فرهنگی و جوانی جمعیت، غرفه‌ی مرکز نفس، صنایع‌دستی و اقتصاد مقاومتی، برپایی ایستگاه سلامت، غربالگری فشارخون و دیابت و همچنین استقرار پایگاه نمونه‌گیری و انتقال خون، تزریقات و انجام خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی، از برنامه‌های جانبی این برنامه و اردوی جهادی است.

از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از ۳۰ هزار نفر در قالب دبیمارستانهای صحرایی از خدمات بهداشتی  درمانی رایگان بهره‌مند شدند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.