با تدوین قانون مدیریت بحران /جذب غواص و نجات غریق دردستور کار هلال احمرقرار می گیرد
۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۸:۰۸
شناسه : 669
4
بتول صادقی- مدبه مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان درسومین نشست مجازی با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار مدبه مبنی براینکه با توجه به فراوانی رودخانه های استان و حوادث ناشی از غرق شدگی آیا هلال احمراستان برنامه ای در این زمینه دارد گفت: طبق قانونی که مدیریت بحران تدوین کرده است این رسالت ووظیفه به عهده وزارت نیرو است که نجات غریق های آنها به افراد غرق شده و نیازمند کمک کنند.
ارسال توسط : نویسنده : بتول صادقی منبع : جمعیت هلال احمر

صارم رضایی افزود:  جمعیت هلال احمراستان چون نمی تواند  نسبت به جان افراد و افراد نیازمند کمک بی تفاوت باشد طی این چند سال با قوت و شدت به این قضیه ورود پیدا کرده  اما، توجه به اینکه آتش نشانی در شهرها و در بستر رودخانه نیز وزارت نیرو  وظایفی دارند  جمعیت هلال احمر به عنوان نیروی کمکی  در کنار آنهاانجام وظیفه نموده است.

وی با اشاره به اینکه تیم های غواصی و امداد و نجات جمعیت هلال احمربه محض نیاز،  در محل حادثه مستقر می شوند افزود:

سال گذشته ۲۲ غرقی داشتیه ایم که توانسته ایم با کمک آتش نشانی انجام وظیفه کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان به ارسال تدوین قانون مدیریت بحران توسط مدیریت بحران کشور اشاره کرد و ادامه داد: با جلسه ای که با آقای پازوکی  داریم اگر درتدوین برنامه جدید این وظیفه به عهده هلال احمر باشد حتما شرایط جدید جذب غواص و نجات غریق در دستورکار قرار می گیرد و نسبت به این قضیه بی تفاوت نخواهیم شد.

صارم رضایی با اشاره به نقش و جایگاه هلال احمر درمدیریت بحران گفت: این جمعیت هلال احمر رئیس کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی و یکی از ۱۴ کارگروهی است که دربحران هایی که همه ما با آنها  مواجه ایم نقش اصلی را دارد.

وی تصریح کرد: در بحران کرنا، جمعیت هلال احمر لرستان در اجرای  طرح (حاج قاسم سلیمانی) دوشادوش دانشگاه علوم پزشکی و بسیج  به هموطنان ارائه خدمت نموده است .

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.